Het geheim van goede content voor Google?
Bekijk nu keyboard_arrow_right

In 10 stappen je Domein Autoriteit verhogen - SEO 2021

  • Dennis Adriaansen, 22 maart 2021

Wil je hoger scoren in Google en wil je dit doen door jeĀ domeinautoriteit te verhogen?

Goed plan. Domain authority (DA) is nog steeds een belangrijke factor die bepaald hoe goed je gevonden wordt in Google!

Wat is domeinautoriteit? #

Domeinautoriteit is een score die aangeeft hoe waardevol uw website is. Hoewel veel mensen aannemen dat domeinautoriteit een Google-term is, is domeinautoriteit ontwikkeld door Moz, een SEO-softwarebedrijf uit Amerika (Seattle).

Domeinautoriteit is een score die u vertelt hoe krachtig uw website is bij zoekmachines. Het wordt berekend met behulp van veel factoren die Moz heeft afgeleid en die het belangrijkst zijn voor zoekmachines.

Gepubliceerde criteria zijn onder meer het koppelen van hoofddomeinen en het totale aantal links.

Hoe controleer ik mijn domeinautoriteitsscore? #

Gebruik een opzoekprogramma voor domeinautoriteiten om de domeinautoriteit te controleren.

Moz is de natuurlijke plaats om de autoriteitsscore van uw domein te controleren. U kunt hier hun gratis toolopzoeken van domeinautoriteiten gebruiken voor het.

Voer uw domein-URL in het zoekvak in en klik op domein analyseren. U krijgt dan uw score, het aantal gekoppelde hoofddomeinen, het aantal trefwoorden waarvoor uw site scoort en uw spamscore te zien.

Daaronder verschijnen twee lijsten. Dit zijn onder meer 'Toppagina's via links' en 'Topdomeinen met links'.

De eerste toont uw hoogst gewaardeerde pagina's door middel van links. Dit is pagina-autoriteit. De tweede toont een lijst met de pagina's met de hoogste autoriteit die naar uw website linken.

Terwijl u naar beneden scrolt, verschijnen er meer gegevens. Je hebt een betaald Moz-account nodig om toegang te krijgen tot alles.

Andere gratis domein autoriteit checkers zijn:

Domain Authority Checker - DA Checker - Check Domain Authority

Wat is een goede? #

De scores van de domeinautoriteit variƫren van 0 tot 100. Moz zal je niet rangschikken als je te weinig gegevens hebt, maar andere tools voor domeinautoriteit geven je een 0.

Als je in deze fase bent, is het gemakkelijk om ontmoedigd te raken. Maar niet doen! Omdat ik verderop in dit bericht negen bruikbare tips voor je heb opgenomen.

Marketeers zullen u vertellen dat een "gemiddelde" domeinautoriteitsscore 40-50 is. Om als "goed" te classificeren, moet u tussen de 50 en 60 jaar oud zijn. Iets ouder dan 60 en je bent uitstekend.

Als je probeert te rangschikken voor elk woord dat er is, is dit waar.

In werkelijkheid heeft u een hogere domeinautoriteitsscore nodig dan andere mensen die rangschikken voor de zoekwoorden waarvoor u probeert te rangschikken.

De Mio-blog is bijvoorbeeld gericht op zoektermen die verband houden met Slack en Microsoft Teams. De domeinautoriteitsscore is 36. Betekent dit dat het minder dan gemiddeld presteert? In tegendeel.

Zoals u hieronder kunt zien, zijn er in de afgelopen drie maanden 589.000 klikken gegenereerd. En bijna tien miljoen zoekopdrachten resulteerden in het verschijnen van een pagina op de Mio-blog.

Is domeinautoriteit van belang? #

Jep, vaker wel dan niet scoren website met een hogere score beter in de zoekresultaten.

Natuurlijk zijn er nog tal van andere factoren waar Google rekening mee huoudt. En deze zijn niet te negeren. Maar soms, zelfs als je er alles aan hebt gedaan om een beter bericht te maken (en te promoten) dan je concurrent, word je overtroffen door een website met een hogere domeinautoriteit.

Een voorbeeld is een bericht op gedeelde Slack-kanalen dat we bij Mio hebben gemaakt. Het oorspronkelijke bericht stond op de derde plaats op Google achter Slack en Zapier. Dus gingen we aan de slag om de Zapier-paal uit elkaar te trekken en elk element van onze post beter te maken. Het resultaat? We zijn nog steeds derde. Zapier overtreft Mio met meer dan 100%. Maar daar werken we aan.

Ik nam contact op met een collega-contentmarketeer, Hiba Amin, die Content Marketing Manager is bij Soapbox, om te zien of ze denkt dat domeinautoriteit belangrijk is:

ā€œWe hebben actief geprobeerd backlinks te bouwen om onze DA te verbeteren. In Ahrefs zijn we van 44 naar 67 gegaan. Ik denk dat de grotere boosts afkomstig zijn van de supergezaghebbende links. "

Dat gezegd hebbende, een van mijn huidige projecten, Unified Comms Influencers, heeft slechts een domeinautoriteitsscore van acht en scoort prima op Google voor mijn gewenste zoekwoorden. (Negeer de advertenties waarop niemand klikt).

Gebruikt Google domeinautoriteit? #

Nee. Raar, toch? Moz stelt dat domeinautoriteit geen statistiek is die door Google wordt gebruikt.

Het is belangrijk om te onthouden dat domeinautoriteit wordt gebruikt om te voorspellen hoe goed een website zal scoren op de resultatenpagina's van zoekmachines.

Hoe u domeinautoriteit kunt vergroten #

In het volgende gedeelte worden negen taken beschreven die u moet uitvoeren. Ik heb dit regelmatig gevolgd om de Mio-blog van 100 views per maand naar 500.000 views per maand te brengen.

Begrijp me niet verkeerd; het zal hard werken zijn. Maar je wordt beloond met zoveel verkeer dat je je WordPress-abonnement moet upgraden!

Hoewel het verleidelijk kan zijn om de domeinautoriteit regelmatig te controleren, verwacht geen onmiddellijke resultaten. SEO is een lang spel.

1- Begin met het maken van inhoud #

Ja, ik weet het. Iedereen zegt dat. Maar het is waar. U verbetert de autoriteitsscore van uw domein niet, tenzij u begint met toevoegen aan uw site.

En inhoud betekent niet dat je iets moet maken om het te maken. Het betekent ook niet dat u bestaande inhoud als uw eigen inhoud doorgeeft. Als u uw domeinautoriteit wilt verbeteren en hoger wilt scoren op Google (of Ć¼berhaupt gerangschikt), moet u beginnen met het maken van inhoud die mensen nodig hebben. Waar mensen naar zoeken .

Hier is een fragment uit wat feedback die ik onlangs aan een prospect heb gegeven. Het is een meedogenloos overzicht van hun bestaande inhoud.

Bij het uit elkaar halen van de post, waren er enkele voor de hand liggende dingen die je tegenhielden. Het meest voor de hand liggende voor mij is het aantal woorden.

  • Laag aantal woorden - minder dan 300 is niet van plan te vinden op Google
  • minder dan 1000 is niet van plan om de eerste paginamaken
  • Minderdan 2000 is niet van plan om concurrerend te zijn als iemand anders is het schrijven erover

Terwijl de inhoud die doet bestaan is prima, een snelle verkenning ontdekte dat deze componenten ontbreken:

  • Afbeeldingen opnemen
  • Video's
  • insluiten Podcasts insluiten
  • Geen CTA - waarom zou je een blog maken als je niet converteert?

De hoogst geplaatste blogposts informeren een klant en bieden bruikbare inzichten. De hoogst geplaatste blogposts bevatten meer dan 2000 woorden, afbeeldingen, video's en podcasts. De best converterende blogposts bevatten ten minste Ć©Ć©n oproep tot actie.

De blogs op uw site voelen alsof ze zijn geschreven, maar de manier om een blogbericht te schrijven is door het samen te stellen.

Wanneer je helemaal opnieuw begint, is het van cruciaal belang om:

  • Doe het trefwoordonderzoek
  • Plan wat je gaat schrijven, opnemen of maak contact met
  • mensen die je artikel zullen delen en geloofwaardigheid toevoegen.

2- Creƫer inkomende links naar uw inhoud #

Zodra u deelwaardige inhoud heeft gemaakt, kunt u deze delen!

Zoekmachines houden van inhoud die mensen lezen. Ze scrollen er doorheen, ze lezen het tot het einde, ze communiceren en ze klikken door naar iets anders.

U moet dus niet wachten tot iemand het op Google vindt. Zoek plaatsen waar u uw inhoud kunt delen. Dit is makkelijker gezegd dan gedaan. En vaak waar bedrijven vastlopen.

Dus hier is wat u moet doen ...

Lees dit artikel van Andy Crestodina, oprichter en content marketeer bij Orbit Media. Hij deelde deze geweldige bron met 76 manieren waarop u uw inhoud kunt promoten.

Promoot uw inhoud tijdens het lezen Ć©Ć©n voor Ć©Ć©n.

Een artikel promoten: 76 strategieƫn voorvoor bloginhoud #

inhoudspromotieAls inhoudmarketeers werken we hard aan inhoudspromotie. Hier is een checklist met 76 strategieĆ«n voor inhoudspromotie dieā€¦ #

www.orbitmedia.com

Als u uw inhoud op verschillende kanalen deelt, ervan uitgaande dat uw inhoud het delen waard is, zullen mensen ernaar gaan linken.

Ik denk dat je dit organische linkbuilding zou kunnen noemen. Of passieve linkbuilding.

De actievere benadering is om mensen te bereiken en hen te vragen ernaar te linken. Dit lijkt in eerste instantie ontmoedigend, maar het is een standaardpraktijk geworden.

Andy geeft in het bovenstaande artikel aan met wie hij contact moet opnemen. Over het algemeen neem ik altijd contact op met:

  • Bijdragers van
  • citaten Mensen naarik heb verwezen
  • wiePublicaties waarvan ik onderzoek heb opgenomen
  • Schrijvers die over een soortgelijk onderwerp hebben geschreven
  • Mensen die het artikel nuttig zullen vinden

3 - Hergebruik uw goed presterende inhoud #

In dit stadium zult u ' heb wat inhoud gemaakt. Het is waarschijnlijk een blogpost.

Volgens Growth Badgerzijn er vandaag de dag meer dan 600 miljoen blogs in de wereld, op meer dan 1,7 miljard websites. In de Verenigde Staten zijn er meer dan 31 miljoen actieve bloggers die minstens Ć©Ć©n keer per maand posten.

**Zie wat ik daar heb gedaan? Ik verwees naar het werk van Growth Badger en voegde er een link naar toe. Dit is een van uw doelen bij het maken van inhoud.

Als uw inhoud een blogpost is en enig succes heeft gekend, is het tijd om deze opnieuw te gebruiken. Om dit te doen, neemt u de titel, de beste stukjes of de aanhalingstekens en maakt u iets anders.

Iets anders zou kunnen zijn:

  • Een podcastaflevering met dezelfde titel
  • Een YouTube-video die door de hoogtepunten loopt
  • Een gastpost die een specifiek deel van de blog uitwerkt
  • Verschillende social media-fragmenten
  • Een Twitter-thread

Wat het ook is dat je hergebruikt, volg hetzelfde proces wanneer bevorderen. Hoewel het doel hier is om domeinautoriteit te vergroten, gebeurt dit niet alleen door alleen op Google te vertrouwen.

Content herbestemmen zonder de bank te breken - PR Fire Het #

herbestemmen van contentmarketing is iets waar we veel over praten, maar zelden doorgaan. We weten dat we moetenā€¦ #

www.prfire.com

4 - Doe uw SEO-grondwerk #

SEO-grondwerk begint met erover te leren. Het is onmogelijk om "gewoon SEO te doen" en uitbesteden aan een bedrijf dat uw bedrijf niet kent of uw inhoud is niet verstandig.

Hier zijn een paar tips voor degenen die nieuw zijn bij SEO:

  • als je WordPress gebruikt, zorg er dan voor dat je deinstalleert Yoast-plug-in - en publiceer je bericht pas als elke sectie groen is. Ik heb gezien dat veel websites deze plug-in gebruiken en deze negeren. Doe dat niet.
  • Abonneer u opvan de e-mailNeil Patel - elke week krijgt u een oefening om te voltooien of een nieuwe bron om u te helpen bij het verbeteren van SEO. Na verloop van tijd zie je het verkeer toenemen en begin je met het bedenken van je eigen tests.
  • Maak gebruik van merken die backlinken en de inhoud van anderen delen op sociale media. Het is belangrijk om onderzoek en bevestigen dat ze doen content delenvoordat je de moeite te besteden in hen voorzien.
  • CreĆ«er een interne deelstrategie. Hoe meer mensen uw inhoud delen vanuit uw bedrijf, hoe meer mensen deze zullen zien en hoe meer mensen ermee zullen communiceren.

Ik breid het SEO-grondwerk uit in deze post, waar ik een jaar aan lessen documenteerde als directeur van contentmarketing voor een startup met een lage domeinautoriteitsscore.

5 - Bekijk de meest populaire websites #

Bepaal welke websites hoog scoren voor woorden waarvoor u wilt scoren. Zelfs als de websites geen productconcurrenten zijn, concurreert u om websiteverkeer.

Als deze website beter presteert dan u op het door u gekozen zoekwoord, splitst u dat zoekwoord op in een langere zin.

Ik schrijf bijvoorbeeld veel over Microsoft Teams. Maar raad eens wie het hoogst scoort voor de zoekterm Microsoft Teams? Jij hebt het. Microsoft.

In dit voorbeeld richten we u op woordgroepen die zijn gekoppeld aan Microsoft Teams. In plaats van te proberen het hoogst te scoren voor de zelfstandige term. U kunt het adoptieplan van Microsoft Teams of concurrenten van Microsoft Teams gebruiken.

Omdat u heeft gecontroleerd dat deze zinnen populair zijn op de websites van uw concurrenten, weet u dat mensen naar deze dingen zoeken. Schrijf gratis inhoud bij de kopinhoud die al bestaat.

6 - Ga nog een stap verder en gebruik Google Trends #

Als u aarzelt om inhoud te produceren die te veel lijkt op uw concurrenten, gebruikt u Google Trends om te bevestigen dat er momenteel naar deze zoektermen wordt gezocht .

De enige manier om te garanderen dat mensen uw inhoud willen consumeren, is door te bevestigen dat ze er al naar op zoek zijn.

Ga naar https://trends.google.com/trends/ en typ uw zoektermen. Stel de parameters in op 7 dagen, 14 dagen, enz. En zoek een onderwerp om over te schrijven datvoor verkeer zorgt nu.

Hoewel u op deze manier op korte termijn verkeer zou moeten genereren, kunt u overwegen om uw inhoud groenblijvend te maken. Stel uzelf de volgende vragen bij het maken van inhoud:

  • zal dit volgende week nog steeds relevant zijn?
  • Wil ik de tijd en middelen besteden aan het maken van op tijd gebaseerde inhoud.
  • Is dit geschikt voor ons publiek?

7 - Ontvang een gratis websiterapport #

Als u eenmaal bent begonnen met het maken en plaatsen van inhoud, controleert u of alles wat u doet gezond is. De websites met de hoogste domeinautoriteit zijn de websites die achter de schermen goed geolied zijn.

U kunt een gratiskrijgen op:

Als u al hebt geĆÆnvesteerd in tools zoals Alexa, Ahrefs of Moz, heeft u hier ook toegang toe. Als startup heb je misschien geen budget voor dit soort tools. Zorg er dus voor dat u alles gebruikt wat u kunt in de gratis versies voordat u voor het betaalde niveau kiest.

Deze websiterapporten zullen u vertellen waar uw website SEO-punten verliest en meestal hoe u deze problemen kunt oplossen. Voor wat meer technische items is Google je beste vriend. Elk SEO-bureau heeft handleidingen geschreven over het oplossen van XYZ SEO-problemen. Gebruik deze om zoveel mogelijk te doen voordat u iemand betaalt (tenzij u het budget heeft, natuurlijk!)

8 - Optimaliseer altijd #

Ja, ik heb de beroemde zin van Glengarry Glen Ross overgenomen en relevant gemaakt voor het verbeteren van uw domeinautoriteit score.

Of je bericht nu succesvol is of niet (en succes wordt niet alleen gemeten in verkeer, maar ook in conversies), je moet altijd je inhoud optimaliseren.

Er zijn veel stappen die u kunt nemen om uw contentmarketing te optimaliseren. Hier zijn er een paar waarmee u meteen aan de slag kunt:

  1. Werk uw inhoud bij met nieuwe informatie, gegevens en bronnen.
  2. Voeg nieuwe (relevante) zoekwoorden toe die u helpen om meer verkeer te genereren.
  3. Test blogtitels om meer klikken te genereren.

Ik heb een eenvoudig werkblad voor het optimaliseren van blogtitels gemaakt dat u kunt gebruiken om uw blogtitels te verbeteren.

(Het is een gratis Google-spreadsheet en u kunt uw eigen kopie maken die u keer op keer kunt gebruiken.) Test uw nieuwe titel twee weken lang en kijk met hoeveel uw bezoekersaantallen toenemen of afnemen. Als het toeneemt, blijf er dan bij. Als het afneemt, ga dan naar de volgende titeltest totdat je de beste hebt gevonden.

9 - Vermijd het betalen voor backlinks. #

Betaalde backlinks zijn de enige backlinks die u niet zou moeten najagen.

Er zijn veel services die u voorzien van snelle backlinks op websites met hoge domeinautoriteit. Klinkt goed, toch?

Ja, als u wilt rangschikken op zoekwoorden die relevant zijn voor die site. Maar voor het grootste deel is dit niet het geval.

Neem mijn voorbeeld van schrijven over Microsoft Teams. Waar ga ik een backlink-provider vinden die hoog scoort voor Microsoft Teams-sleutelzinnen? Moeilijk om te beantwoorden, toch?

Het wordt ook door vrijwel iedereen afgekeurd. Hoewel er geen bewijs is dat Google betaalde backlinks bestraft, is de consensus in de SEO-gemeenschap dat dit een no-go is.

U kunt betalen voor het maken van inhoud op websites van hoge autoriteit. Het posten van gasten is een effectief hulpmiddel om domeinautoriteit te vergroten en kan soms het beste worden uitbesteed.

Wat is een gastpost?

Een gastpost is wanneer u een post bijdraagt aan de website van iemand anders om relaties, autoriteit en links op te bouwen.

De standaardpraktijk is:

  • Je produceert wat content
  • Pitch het naar een relevante website
  • Je wordt beloond met een backlink die verwijst naar je blog / onderzoek / profiel / bedrijf

Controleren op voortgang #

Wanneer je deze wijzigingen hebt aangebracht, moet je het websiteverkeer op Google Analytics controleren om te zien of uw inspanningen hebben een impact gehad. Controleer ook het websiteverkeer op Google Search Console om de zoekopdrachten te vinden die verkeer naar uw site hebben geleid.

Koppel Google Analytics en Google Search Console om uw leven gemakkelijker te maken, zodat u de zoekopdrachten kunt zien zonder Google Analytics te verlaten.

Het enige wat u hoeft te doen is:

  1. Ga naar uw Google Analytics- account
  2. Ga naar Acquisitie (linkerzijbalk)> Search Console
  3. Klik op de Search Console-gegevens delen instellen knop
  4. Kies uw Search Console-account

Zodra u dit heeft gedaan, zoekt u de zoekopdrachten die mensen hebben gebruikt om uw site te vinden door hier naartoe te gaan:

  1. Open Google Analytics
  2. Navigeer naar rapporten
  3. Kies Acquisitie > Search Console > Zoekquery's

U ziet een rapport zoals hieronder:

Gebruik dit om zoekwoorden te identificeren waarvoor u hoog scoort - en schrijf over de verschillende zinnen geassocieerd met deze trefwoorden.

Naarmate uw verkeer toeneemt, volgt uw domeinautoriteit.

Conclusie #

Dit zijn de negen stappen die ik heb gevolgd door verschillende blogs te nemen met een domeinautoriteitsscore van 0-10 en een hoop verkeer te genereren.

In sommige gevallen is de score van de domeinautoriteit uitgegroeid tot hoge cijfers. In andere gevallen niet, maar het verkeer en de conversies spreken voor zich.

Mijn beste aanbeveling is om een bladwijzer voor dit bericht te maken en stap Ć©Ć©n tot negen in de loop van de tijd te doorlopen.

Als je hulp nodig hebt bij het starten, het momentum behouden of traint of je ze goed doet, neem dan contact met me op via Twitter. Ik bijt niet!


Hoger in Google? Download hier het 11-stappenplan en kom snel bovenaan in de zoekresultaten.

In 10 stappen je Domein Autoriteit verhogen - SEO 2021