w Gemiddelde bezoektijd per pagina verhogen (SEO tip voor 2022) | Start en Groei
Bovenaan in Google?
menu
Home
navigate_next
Gemiddelde…

Gemiddelde bezoektijd per pagina verhogen (SEO tip voor 2022)

DennisAdriaansen , 29 jan. 2022
Leestijd : 16 minuten

De meeste websites in Google richten zich op het vraag-en-antwoordprincipe.

Het zit zo:

Een bezoeker stelt een vraag aan Google en klikt via de zoekresultaten door naar je website. De bezoeker zoekt naar een antwoord op de gestelde vraagt en verlaat de pagina.

Dit type bezoek resulteert in een laag gemiddelde bezoektijd per pagina.

De meeste website-eigenaren zouden graag zien dat lezers meer tijd besteden op hun pagina's.

In dit artikel lees je precies hoe je de gemiddelde bezoektijd kan verhogen en kan zorgen dat mensen langer op je pagina's blijven.

Gemiddelde bezoektijd google analytics

En zoals je weet heeft een hoge gemiddelde bezoektijd positieve invloed op de vindbaarheid van je website.

Dus lees snel verder.

Wat is de gemiddelde tijd op de pagina?

Simpel gezegd, de gemiddelde tijd op een pagina is de hoeveelheid tijd die een websitebezoeker op een pagina doorbrengt.

Maar dit wordt net even anders gemeten dan je zou denken.

Opmerking: als de gebruiker die webpagina verlaat zonder daarna een andere pagina te bezoeken, telt de tijd op de pagina als nul.

Hoe berekent Google Analytics de gemiddelde tijd op de pagina?

Google berekent de gemiddelde tijd op een pagina door de totale duur van alle sessies voor een specifieke pagina te delen door het totale aantal sessies.

En zoals gezegd meet Google de tijd per pagina op een bijzondere wijze.

Het begin van de meting begint uiteraard bij de eerste actie. De bezoeker landt op je pagina.

De tweede actie: het klikken op een link, het bekijken van een afbeelding of het invullen van een formulier.

Google meet het verschil tussen de tijdstempels van de acties.

Door de tijd die tussen de acties zit op te tellen weet Google wat de totale bezoektijd is.

Wat is een goede gemiddelde tijd op pagina?

De gemiddelde tijd per pagina op mijn websites is hoog.

Screenshot from 2022 01 29 14 02 48

Dit komt omdat er veel te lezen is en ik mensen zo lang mogelijk proberen te boeien.

Hoe interessanter mijn content, hoe langer mijn bezoekers blijven lezen!

Een gemiddelde bezoektijd is dus sterk afhankelijk van het type website en de content op de betreffende pagina's.

Hieronder lees je 13 tips om de gemiddelde bezoektijd van je pagina’s te verhogen.

Ik heb de tips uitgekozen om op zoveel mogelijk type websites van toepassing te zijn.

13 manieren om de gemiddelde tijd op pagina te verhogen

Dus, hoe verbeter je de gemiddelde tijd op de pagina? We hebben deze vraag aan 78 marketeers gesteld en kregen 20 solide manieren om de gemiddelde tijd op pagina voor je pagina's te verbeteren:

Sessies: het aantal sessies kan je vertellen hoe vaak mensen terugkeren naar je website. Uiteraard geldt: hoe hoger hoe beter.

Bouncepercentage: Vertrekken bezoekers kort nadat ze op je pagina zijn beland? Of blijven ze hangen?

Gemiddelde sessieduur: hoeveel tijd besteden mensen op de je website? Gebruikers met een hoge gemiddelde sessieduur zijn hoogstwaarschijnlijk geïnteresseerd.

1. Open externe linkjes in een nieuw venster

Een van de gemakkelijkste aanpassingen die u kunt maken om de tijd op de pagina te verbeteren, is om te voorkomen dat u lezers verliest telkens wanneer ze op een koppeling klikken. Daarom raadt Angela Ash van Flow SEO aan om alle links, zelfs interne links, in een nieuw tabblad te openen.

"Op die manier," zei Ash, "zelfs als de lezer een paar minuten wordt weggetrokken naar een andere pagina, zullen ze uiteindelijk terugkeren naar de oorspronkelijke post, omdat het eerste venster nog steeds open is."

Gerelateerd: het gebruik van interne links om de gemiddelde tijd die op je pagina's wordt doorgebracht.

2. Maak gebruik van verschillende "type" content

"Een effectieve tactiek voor het verbeteren van de gemiddelde tijd op pagina voor blogposts is om een ​​mix van inhoud in de berichten op te nemen", Andrew Becks van 301 Digital Media.

"In plaats van alleen te focussen op platte artikelinhoud, kan het mengen van relevante foto's, infographics, grafieken en interactieve elementen helpen om een ​​dieper niveau van gebruikersbetrokkenheid en tijd op de pagina te stimuleren, door wat normale inhoud zou zijn om te zetten in een boeiende ervaring die informatie biedt en bruikbaarheid voor je lezers.”

Varieer van inhoud en indeling

"Onderzoek toont aan dat inhoud die ondersteunende visuele inhoud bevat, beter wordt ontvangen door een publiek", voegt Stephanie Riel van RielDeal Marketing toe.

"Beelden dienen meerdere doelen", legt Ricardo Velez van Fundera uit. "Ze breken tekstblokken op, waardoor de lezer betrokken blijft en kunnen ook een handig hulpmiddel zijn bij het uitleggen van ingewikkelde stukjes informatie."

Riley Adams van Young en The Invested adviseert "een aangepaste infographic voor de post te maken, een videocomponent toe te voegen via ingesloten inhoud, grafieken en afbeeldingen te leveren om tekst op te splitsen en een gemakkelijk leesbare indeling te gebruiken. Deze items combineren allemaal om de algehele gebruikerservaring te verbeteren en resulteren in een hogere gemiddelde tijd op pagina-resultaten voor blogposts, "legde Adams uit.

De marketeers van wie we hebben gehoord, hebben indrukwekkende resultaten gezien door ook meer gevarieerde inhoud aan hun blogposts toe te voegen.

Rachel Cottam van ZipBooks zei: "We hebben onlangs een post met veel verkeer bijgewerkt door een screenshot van onze app, een infographic en een sectie met best practices toe te voegen. Sinds de update is de tijd die op de pagina wordt doorgebracht met 25% toegenomen.”

Jackie Tihanyi van Fisher Unitech deelde een soortgelijke ervaring en zei: "We hadden een blogpost met alleen tekst en de totale tijd van de pagina was 1 minuut vergeleken met een blogpost met een infographic en video die een totale tijd op de pagina had van bijna 6 minuten .”

"Tijdens ons onderzoek," voegde Anne Shelton van Ascend Inbound Marketing eraan toe, "hebben we ontdekt dat één video of gif niet genoeg is om de gemiddelde tijd op de pagina te verhogen. Voor posts met 3+ visuals zien we dat onze gemiddelde tijd op de pagina met 3x toeneemt (van 3 minuten tot meer dan 9 minuten).”

"Er is echter een addertje onder het gras", waarschuwde G2's Deirdre O'Donoghue. "De gebruikte media moeten waarde toevoegen, wat betekent dat een stockfoto in het midden van je bericht de gemiddelde tijd niet zal verhogen."

3. Voeg een video toe!

toe aan je blogposts Misschien waren de meest voorkomende en verwachte antwoorden die we hoorden gericht op het toevoegen van video aan je blogposts. "Video's zijn de meest effectieve manier om gebruikers te betrekken bij je website", zegt Andrew Ruditser van Maxburst Inc., "aangezien de meeste mensen tegenwoordig liever inhoud bekijken dan lezen."

"Mensen houden van video", voegt Tim Stobierski van Pepperland Marketing toe. "Ze zijn er klaar voor, en in veel gevallen verwachten ze het te vinden, vooral voor meer gecompliceerde onderwerpen of stapsgewijze processen."

Julia Woodward zei dat VTS ook positieve resultaten heeft behaald met het toevoegen van video, en merkt op: "Onze blogberichten met ingesloten video's hebben een aanzienlijk langere gemiddelde tijd op de pagina, wat geweldig is omdat het betekent dat onze video-inhoud relevant is voor ons publiek."

Chantelle Stevenson van ClearPivot legde uit waarom het toevoegen van video zo'n populaire optie is geworden voor marketeers: "Een video die de kijker aanspreekt en hun vermogen om de inhoud ervan te begrijpen verbetert, zal niet alleen aanlokkelijk zijn voor een langere aanhoudende tijd, maar ook tot herhalingsbezoeken leiden."

Hoewel het toevoegen van video aan je blogposts een ontmoedigende taak kan lijken, zeiden de marketeers met wie we spraken dat het niet iets is om voor terug te deinzen. Meghan Hultquist van HQdigital adviseerde marketeers om zich niet druk te maken over het maken van lange video's: "Een korte en lieve video van één minuut die je opneemt met je telefoon of computer is voldoende om de resultaten te krijgen waarnaar je op zoek bent."

Jonathan Auffray van Growth Hackers merkte op dat de video niet exclusief voor die blogpost hoeft te zijn gemaakt, of zelfs origineel voor jou hoeft te zijn. "Als je een geweldige en interessante video hebt (of kent) die waarde toevoegt aan je lezers, sluit deze video dan in je blogpost in."

Linda Musselwhite van Musselwhite Marketing voegt toe: “Alleen het toevoegen van een video aan een website zal de tijd op de site niet verlengen. Je moet nog steeds goed onderzoek en due diligence doen rond onderwerpen en trefwoorden, en dit vervolgens aanvullen met een goede redactionele kalender.”

Met het creëren van blogteksten en video's die elkaar aanvullen, raadt Tracy Iseminger van Crimson Vine Marketing aan: "Verwijs in de video-inhoud naar regels in de blogpost om het lezen van de volledige blogpost ook aan te moedigen."

4. Begin met een pakkende intro

"We zijn in 2015 begonnen met het implementeren van samenvattingen van berichten door ze uit te testen in onze top 10 van meest bezochte blogberichten", zegt Steven Macdonald van SuperOffice.

"Binnen een week verdiende onze topinhoud een hogere ranking, meer verkeer en een langere tijd op de pagina. De gemiddelde tijd op de pagina nam zelfs toe met 39% en van 3 minuten, 55 seconden naar 5 minuten.”

Macdonald merkt zelfs op dat lezers nu een versie van de post-samenvattingstechniek kunnen zien op razend populaire blogs van Business Insider tot Buffer en Drift.

Hagai Shechter herhaalde: "Je moet vanaf het begin aangeven waar het artikel over gaat om te voorkomen dat lezers meteen vertrekken."

Lance Beaudry van Avalanche Creative legt het verder uit en zegt dat een samenvatting van de post recht vooraan "gebruikers in staat stelt een momentopname van 15 seconden te krijgen van wat het artikel inhoudt en geeft je de mogelijkheid om ze te verkopen waarom het de moeite waard is om voor te blijven. ”

5. Voeg een inhoudsopgave toe

Julien Raby van Combustible zei: "We hebben ontdekt dat het toevoegen van een inhoudsopgave aan een artikel een geweldige manier is om de betrokkenheid en de tijd op de pagina te vergroten. Het geeft de gebruiker een snelle, boeiende manier om de hele inhoud te begrijpen en gemakkelijk naar de meest relevante sectie voor hem te navigeren.”

Raby voegde eraan toe dat, na een paar weken testen met het toevoegen van een inhoudsopgave, Combustible 22% meer tijd op de pagina zegt.

Max Robinson van StreamingMoviesRight.com zegt dat ze op het idee kwamen om een ​​inhoudsopgave toe te voegen na het gebruik van heatmapping-software. "We realiseerden ons dat een van de belangrijkste redenen waarom gebruikers geen tijd besteden aan het lezen van onze inhoud, was dat ze moeite hadden om de specifieke secties te vinden die op hen betrekking hadden."

"We hebben aan elk van deze berichten een inhoudsopgave toegevoegd," zei Robinson, "en we ontdekten meteen dat de gemiddelde tijd op de pagina toenam."

Voeg een inhoudsopgave toe

6. Schrijf goede webteksten

de basisprincipes van schrijven op het web Een ander veelvoorkomend thema in de reacties die we hoorden, was het volgen van de basisrichtlijnen voor schrijven voor het web: een eenvoudige, maar vaak verwaarloosde eerste stap. "Houd de aandacht en tijd van uw lezer vast door uw blogposts gemakkelijk leesbaar en begrijpelijk te maken, en gericht op het direct beantwoorden van de vraag van de zoeker", adviseerde Paul Ronto van RunRepeat.

"Het gemakkelijk leesbaar maken van uw inhoud is van cruciaal belang als het gaat om het vergroten van de tijd die aan een blog wordt besteed", zegt Samantha Simon van Roger West.

Kortom, zoals Nathalie Athanasiadis van Ormi Media zei: "Maak het niet moeilijker en je zult zien dat gebruikers langer op je site blijven."

"Als alles wat je hebt een muur van tekst is, krijg je ofwel een bounce of de bezoekers zullen gewoon door het artikel bladeren en verder gaan", zegt Andrej Ilisin van Alpha Investors. "Ik gebruik over het algemeen graag korte alinea's, veel subkoppen, lijsten, GIF's en video's. We hebben veel getest en door simpelweg die 5 segmenten toe te passen op al onze berichten, zijn we erin geslaagd de gemiddelde tijd op de pagina te verhogen van 3 naar 5 minuten voor de hele site."

David Sanchez van Mammoth Web Solutions beveelt aan: "Korte alinea's met interessante sectietitels houden uw lezers betrokken en voorkomen dat ze de pagina na een alinea of ​​twee verlaten. Mensen zullen ook de potentiële voordelen of oplossingen zien die je noemt in de titels van de secties, waardoor ze worden aangemoedigd om meer over de pagina te bewegen, echt in de inhoud te komen in plaats van het artikel door te bladeren en te vertrekken.

Hans van Gent van User Growth merkte nog een belangrijke best practice op voor het schrijven van online vandaag: “Behandel je lezer als een gelijke. Schrijf in een conversatiestijl, een stijl die jou en de lezer op hetzelfde niveau plaatst. Als je te academisch begint te klinken, te veel alsof je beter bent dan je lezer, zal dat hen afschrikken en zullen ze vertrekken.”

7. Voeg een exit-intentie toe

Alexandra Zelenko van DDI Development zei het botweg: "Feit is dat gebruikers uiteindelijk elke website verlaten."

"Maar", voegde Zelenko eraan toe, "je kunt ze nog steeds een laatste kans geven om echte klanten of abonnees te worden." Door pop-ups en aanbiedingen met exit-intentie te gebruiken, "kunt u het aantal terugkerende bezoekers verhogen en de gemiddelde tijd op de pagina verbeteren door u op de juiste manier te richten op verlaten websitegebruikers."

8. Creëer unieke content

Als je de laatste tijd tijd hebt besteed aan onderzoek via Google Zoeken, weet je dat veel van de blogposts die goed scoren over veel van dezelfde informatie gaan. Het behandelen van dezelfde onderwerpen als bestaande zoekrangschikkingen kan ervoor zorgen dat een blogpost voldoet aan de zoekintentie, maar het is geen recept om lezers betrokken te houden.

"De grootste fout die de meeste media maken", voegt Hamna Amjad van SIA Enterprises toe, "is gericht op het aantal berichten, in plaats van op de kwaliteit van hun inhoud. Dat is waarom ze inhoud van lage kwaliteit produceren. De meeste lezers worden snel afgeleid als een bericht moeilijk te lezen en slecht geschreven is.”

Maak je stuk uniek met originele gegevens

Daarom hebben verschillende marketeers die we hebben gesproken, aanbevolen om je stuk zo uniek mogelijk te maken, inclusief het publiceren van originele gegevens. "Infuseer uw inhoud met informatieve gegevens die lezers nuttig en bruikbaar vinden", adviseert Nathan Wade van WealthFit. "Neem de tijd om je eigen diepgaande verkennende onderzoek te creëren."

9. Draai er niet omheen

"Als de inhoud geweldig is, zal de hoeveelheid tijd die bezoekers aan lezen besteden waarschijnlijk omhoogschieten", merkte Matt Erickson van National Positions op. “We zorgen ervoor dat we niet alleen onze onderwerpen en onderzoeksbronnen schetsen, maar ook het doel, publiek, toon, trefwoorden en zelfs de structuur. Hoe meer we kunnen bieden op het gebied van visie en flow, hoe kleiner de kans dat een schrijver te ver in de 'verkeerde' richting gaat.”

"Zorg ervoor dat de inhoud gemakkelijk te lezen is", adviseerde Natalie Lane van Roger West. “Gebruik geen jargon en maak het niet te moeilijk om te begrijpen. Als expert kan dat een uitdaging zijn, maar het is belangrijk.” Lane raadt aan om berichten door de Flesch Reading Score Test te laten lopen om er zeker van te zijn dat ze gemakkelijk genoeg te begrijpen zijn.

Will Craig vertelde dat correcte overgangen een integraal onderdeel zijn van de directe schrijfstijl van LeaseFetcher. "Ik denk dat overgangen een heel eenvoudig, echt effectief hulpmiddel zijn dat je relatief eenvoudig aan je blogs kunt toevoegen. Wanneer we overgangen hebben gebruikt in onze blogberichten. we hebben een aanzienlijke verbetering opgemerkt in de gemiddelde tijd op de pagina - een stijging van gemiddeld ongeveer 30%."

10. Schrijf verhalen!

"Er gaat niets boven een goed exemplaar", zegt Dan Christensen van Morningdove Marketing. "Woorden vertellen een verhaal, en hoe meer mensen zich verbonden voelen met en betrokken raken bij dat verhaal, hoe langer ze op de pagina blijven."

Op dezelfde manier adviseert Donna Duncan van B-SeenOnTop om blogposts te schrijven vanuit het perspectief van uw klanten. "Als bezoekers zichzelf herkennen in je schrijven," legde Duncan uit, "als je hun pijnpunten en uitdagingen bespreekt en inzichten biedt om ze te verminderen, is de kans groter dat bezoekers verder lezen. Als de inhoud helemaal over jou gaat, stuiteren ze en zoeken ze elders empathie.”

Anders gezegd, Oliver Roddy van Catalyst Marketing zei: "Als je de gemiddelde tijd die je aan een blogpost besteedt wilt vergroten, moet je nadenken over het verminderen van het skim-read-potentieel van je stuk. Een van de beste manieren om dit te doen, is door verhalen en anekdotes te gebruiken om je punt te maken.”

"Mensen hebben een natuurlijke verslaving aan verhalen", voegde Roddy eraan toe. "Gebruik ze in je blogberichten en niet alleen zal de gemiddelde tijd op je berichten toenemen, mensen zullen je werk onthouden lang nadat ze je site hebben verlaten, een veel krachtigere statistiek dan de tijd die op de pagina wordt doorgebracht."

Stacy Caprio zegt dat Her.CEO heeft gezien hoe het vertellen van verhalen de tijd op de pagina kan vergroten. "Ik heb gemerkt dat het opnemen van persoonlijke verhalen in de post, samen met de lessen die uit die ervaring zijn geleerd, de betrokkenheid en de tijd op de pagina vergroot. Mensen willen leren van je fouten.”

Hima Pujara van Signity Solutions herhaalde de ervaring van Caprio en zei: "De beste manier om het publiek op de blogpost te houden, is door inhoud toe te voegen die klantproblemen oplost met verwijzing naar succesverhalen of door gebruikers gegenereerde inhoud."

11. Link naar gerelateerde artikelen

"Voeg links naar gerelateerde artikelen toe in de zijbalk en onderaan het bericht om lezers betrokken te houden bij soortgelijke onderwerpen", adviseert Travis McGinnis van Leighton Interactive.

Phillip Konchar van My Trading Skills raadde een vergelijkbare aanpak aan, waarbij hij opmerkte dat meer tijd op de pagina niet het enige voordeel was van solide interne koppelingspraktijken. "We ontdekten dat het organische verkeer op onze blog met meer dan 35% toenam nadat we 'Recommended Reading'-fragmenten in of bestaande blogposts hadden geïmplementeerd."

12. Wek nieuwsgierigheid op

opwekt Lily Ugbaja van FindingBalance. Moeder zweert bij "Bucket Brigades" - een concept dat is onderwezen door Brian Dean van Backlinko. "Het zijn in wezen woorden en zinnen die mensen geïnteresseerd en nieuwsgierig houden en naar beneden scrollen", legt Ugbaja uit.

Enkele van deze zinnen die nieuwsgierig maken, zijn:

Je moet:

Waarom het geweldig is:

Maar dat is niet alles

Hier is de deal

Waarom het belangrijk is

je van een voorbeeld?

En onthoud:

"Mensen zijn vastbesloten om hun nieuwsgierigheid te bevredigen, dus als je een nieuwsgierigheidskloof creëert, zul je zeker hun aandacht langer vasthouden", voegde Ugbaja eraan toe. Met FindingBalance.Mom die getallen als 6 en zelfs 11 minuten per pagina binnenhaalt, hebben deze zinnen wat gewicht.

Atanas Valchev van Pixus deelt dezelfde benadering en adviseert: "Breek de tekst zo veel mogelijk op en gebruik de juiste zinnen om mensen aan het lezen te houden. Dit soort zinnen zijn ongelooflijk effectief om mensen betrokken te houden.”

13. Zorg voor meer organisch verkeer

Zoals Marc Andre van Vital Dollar wijselijk opmerkte: "De bron van verkeer kan van invloed zijn op de hoeveelheid tijd die de gemiddelde bezoeker op uw blog doorbrengt." Verkeer op sociale media gaat bijvoorbeeld gepaard met hogere bouncepercentages en minder tijd op de pagina.

Als het gaat om tijd op de pagina, is organisch verkeer een bron die over het algemeen hogere aantallen heeft. "Het kost veel werk", merkte Andre op, "maar tijd besteden aan het opbouwen van links en het vergroten van de reputatie van uw merk kan een grote bijdrage leveren aan het vergroten van de tijd die een gemiddelde bezoeker op uw site doorbrengt."