- Alles over SEO -

Gevonden worden op google? Lees hier alles over Google Zoeken

Dennis Adriaansen
oktober 26

Wat is het eerste wat je doet als je een schilder, loodgieter of automonteur zoekt? Je opent Google en bekijkt alle aanbieders bij je in de buurt.

Vervolgens klik je op hun website, vergelijk je het aanbod en de reviews en bekijkt welke aanbieder het beste bij je budget past.

Het is onnodig om te zeggen, maar we maken allemaal gebruik van Google en goed gevonden worden op Google is de beste manier om een succesvolle onderneming te beginnen.

Op deze pagina lees je binnen enkele minuten hoe je gevonden wordt op Google.

segment Inhoudsopgave

    1. Dien uw website-URL in bij Google

    U heeft uw site tot in de perfectie ontworpen en geoptimaliseerd. Nu sta je te popelen om op de publicatieknop te drukken en deze met de wereld te delen. Als je dat doet, kan iedereen het zien. Rechts?

    Nou, niet precies.

    U ziet dat zoekmachines miljarden pagina's op internet doorzoeken, gegevens verzamelen en elke pagina weergeven op basis van meer dan 200 criteria. Het is aangetoond dat Google ongeveer 1.375 minuten nodig heeft om inhoud te crawlen en te indexeren.

    Hoe kun je het proces versnellen?

    Dien uw website in bij Google. Op die manier versnelt u niet alleen het indexeringsproces, maar kunt u het ook gebruiken om Google te informeren over belangrijke updates.

    2. Selecteer de juiste trefwoorden

    Zoals vermeld, gebruikt Google ongeveer 200 criteria om websites te crawlen en te indexeren, en de trefwoorden zijn een van de belangrijkste. Door te kijken naar de meest voorkomende woorden die in uw inhoud, titels en metatags worden gebruikt, kan Google begrijpen waar uw bedrijf over gaat en dit weergeven in relevante zoekresultaten.

    Let goed op bij het selecteren van uw zoekwoorden, deze kunnen uw website maken of breken. Houd uw niche, de locatie van uw bedrijf en de behoeften van uw publiek in gedachten bij het kiezen ervan. Het belangrijkste is dat u zoekwoorden niet forceert waar ze niet thuishoren.

    Gebruik tools zoals Google Keyword Planner of de autocomplete-functie van Google om te ontdekken waar uw doelgroep online naar op zoek is.

    3. Optimaliseren voor RankBrain

    Als je wilt leren hoe je gevonden wordt op Google, dan moet je slim zijn over hoe je content maakt.

    RankBrain is een machine learning-algoritme dat Google helpt de zoekresultaten te verbeteren. De AI werkt door zichzelf te leren interpreteren wat mensen zoeken en de beste resultaten te leveren.

    Voordat u zich een doemscenario voorstelt waarin machines de wereld zullen overnemen, hier is waarom dit u ten goede zou kunnen komen.

    Google verwerkt 3,5 miljard zoekopdrachten per dag, en 15% daarvan is uniek, wat betekent dat de zoekmachine zonder een AI-systeem moeite zou hebben om de resultaten dienovereenkomstig te filteren.

    Als u wilt dat uw site meer zichtbaarheid krijgt, moet u zich richten op het maken van inhoud die antwoord geeft op de unieke vragen die relevant zijn voor uw publiek. Natuurlijk kost het tijd en moeite, maar de resultaten zijn het meer dan waard.

    4. Vergeet niet om metatags op te nemen

    Tegenwoordig hebben metatags geen directe invloed meer op uw rankings, maar ze kunnen helpen de CTR (Click Thru Rates) te verhogen. Gebruik de juiste metatags om mensen die niet bekend zijn met uw bedrijf te vertellen waar de inhoud over gaat en waarom ze op het resultaat moeten klikken.

    De kans bestaat dat Google je metatags herschrijft als zij kansen zien de CTR te verhogen. Dit betekent niet dat je je metatags moet verwaarlozen. Sterker nog: hoe meer aandacht je aan je metatags geeft, hoe beter Google kan inschatten of en hoe ze de tags moeten optimaliseren.

    5. Voeg uw website toe aan lokale directory's

    Als u serieus wilt leren hoe u op Google gevonden kunt worden, vergeet dan niet uw site te optimaliseren voor lokale directory's. Studies tonen aan dat meer dan 97% van de consumenten online naar een lokaal bedrijf zoekt. Een ander onderzoek heeft aangetoond dat het aantal online zoekopdrachten naar lokale bedrijven de afgelopen jaren met 58% is gestegen.

    Met andere woorden, als u wilt dat uw pagina hoog in de zoekresultaten verschijnt, moet u uw Google Mijn Bedrijf-pagina optimaliseren. Zorg ervoor dat u informatie opneemt die relevant is voor uw lokale publiek, zoals:

    • Nauwkeurige NAP-informatie (naam, adres en telefoonnummer.)
    • Openingstijden.
    • Locatiegebaseerde trefwoorden, zoals de naam van de stad.
    • Een kaart van uw locatie.

    6. Zorg ervoor dat uw site mobielvriendelijk is

    We leven in een mobiele wereld. Mensen gebruiken tegenwoordig hun smartphone om content te lezen, goederen te kopen of diensten te boeken. Volgens recente onderzoeken vinden drie op de vijf zoekopdrachten mobiel plaats. Meer dan dat, mobiele siteweergaven hebben desktopweergaven overtroffen.

    De uitkomst is onvermijdelijk: als u wilt dat uw bedrijf hoog scoort in de zoekresultaten, moet u een mobielvriendelijke site hebben. Google heeft zelfs duidelijk gemaakt dat het de voorkeur geeft aan mobielvriendelijke sites boven desktopsites.

    Zorg ervoor dat de inhoud snel laadt en er goed uitziet, ongeacht de schermgrootte. Maak ook inhoud die inspeelt op de onmiddellijke behoeften van uw publiek, ook wel micromomenten genoemd.

    Uiteindelijk, in plaats van een conclusie, is hier een advies: het SEO-landschap verandert voortdurend. Wat vandaag werkt, werkt morgen misschien niet meer. Als je echt wilt weten hoe je gevonden wordt op Google, moet je op de hoogte blijven van de laatste trends en veranderingen.