Hoe je Hoger in Google kunt komen met je website (2022 update)

Dennis Adriaansen, 26 jan. 2022
Read time : 5 min

Vraag je je af hoe je hoger in Google kan komen?

Dan is dit artikel voor jou.

Als je website hoog in Google staat weet je elke dag een flink aantal bezoekers je website op te trekken.

Ik vertel je zo precies hoe ik hoger in Google ben gekomen en hoe ik daarmee het onderstaande resultaat voor elkaar heb gekregen.

Want het resultaat mag er zijn:

Hoger in google resultaten screenshot searchconsole

In de afgelopen maand verscheen mijn website meer dan 2 miljoen keer in de zoekresultaten.

Maar liefst 49.000 mensen klikte vervolgens op een van mijn linkjes.

Dat is hoe krachtig hoog in Google komen is.

Niet verkeerd, toch?

Hoger in Google komen met SEO

Hoger in Google komen is een proces waarbij je je website aanpast om hoger in de organische zoekresultaten te komen.

Dit doe je door je website technisch te optimaliseren, goed leesbaar te maken voor je gebruikers en te zorgen dat Google je website volledig kan indexeren.

Inhoudsopgave

    Hieronder laat ik zien hoe ik mijn website hoger in Google heb gekregen.

    Wat is SEO?

    Een website heeft verkeer nodig om te slagen. Als je op zoek bent naar manieren om meer verkeer naar je pagina's te krijgen, dan is SEO cruciaal.

    Google search illustration

    In recente studies is gebleken dat maar liefst 57.8% van al het online verkeer via Google gaat.

    SEO beschrijft het proces waarbij we verkeer naar onze website genereren vanuit zoekmachines zoals Google en Bing.

    De werkzaamheden binnen SEO zijn gericht op het aanpassen en verbeteren van nieuwe én bestaande websites.

    Via technische optimalisatie, content creatie en linkbuilding kun je met SEO zorgen dat je hoger in de zoekresultaten komt.

    Wat is seo organisch vs advertenties

    Met SEO pas je je website aan om hoger in Google te komen.

    Met hoger in Google bedoelen we direct onder de advertenties.

    De "gratis" zoekresultaten worden organische zoekresultaten genoemd.

    1. Vind de beste zoekwoorden

    De waarheid is: zoekwoorden zijn nog steeds één van de belangrijkste onderdelen binnen SEO.

    Zoekwoorden hebben een enorme impact op de vindbaarheid van je website.

    Keyword search console example

    Maar hoe vind je de "juiste" zoekwoorden voor je website?

    Het zit zo.

    Wanneer je teksten schrijft voor je website heb je twee mogelijkheden.

    Bij optie één schrijf je teksten specifiek en alleen voor Google.

    Group 110 1

    In dit geval bevat je tekst veel herhalende zoekwoorden, waardoor de tekst niet lekker leest.

    Bij optie 2 vermeid je het herhalen van zoekwoorden en schrijf je enkel voor je lezers.

    Je tekst voelt vlotter, maar de tekst helpt niet om je pagina hoog in de zoekresultaten te krijgen.

    Je mist namelijk alle zoekwoorden waarop potentiële bezoekers zoeken.

    Dat moet dus anders.

    Voorbeeld slechte seo tekst

    De beste manier om hoger te scoren in Google is om de twee schrijfstijlen te combineren.

    Gecombineerde seo tekst google

    Het is lastig om het perfecte balans te vinden tussen het schrijven voor je bezoekers en het schrijven voor Google.

    Maar vind je de balans?

    Dan is hoger komen in Google in eens een stuk eenvoudiger!

    Maar er is meer.

    Pagina's die zoekwoorden op de juiste manier toepassen scoren op alle vlakken beter:

    • méér backlinks
    • lagere bounce percentage
    • hoge gemiddelde bezoektijd!
    • een bovengemiddelde Click Through Rate
    • meer social shares

    Genoeg reden om eens kritisch naar je webteksten te kijken en te bepalen of je zoekwoorden op de juiste wijze toepast.

    Waar je de zoekwoorden het best kunt plaatsen?

    Dat lees je zo.

    Weet welke zoekwoorden je moet gebruiken:

    Om te weten welke zoekwoorden je moet gebruiken doe je een zoekwoordonderzoek.

    Een zoekwoordonderzoek is super eenvoudig en iets wat je niet wil overslaan wanneer je hoger in Google wil staan.

    Voor dat je een goed zoekwoordonderzoek kunt doen, moet je wel aan een paar eisen voldoen:

    1. Je moet genoeg kennis hebben van een specifiek onderwerp
    2. Je moet begrijpen hoe jouw potentiele bezoekers gebruik maken van Google

    Een tool die door veel SEO specialisten wordt gebruikt: Ubersuggest

    Screenshot from 2021 05 31 22 43 32

    Wanneer je op de bovenstaande pagina zoekt op het woord "koffie", en vervolgens links klikt op Keyword ideeën

    Screenshot from 2021 05 31 22 44 29

    zie je een enorme lijst aan zoekwoorden gerelateerd aan de zoekterm koffie.

    Screenshot from 2021 05 31 22 46 02

    Dit zijn perfecte zoekwoorden voor je website in het geval je over koffie gerelateerde producten of diensten schrijft.

    Maar er is een andere methode. Hiermee kun je nog dichterbij huis de juiste zoekwoorden bepalen.

    Zoekwoorden van je website vinden in Google Search Console

    Google Search Console is een walhalla voor zoekwoorden.

    Ieder zoekwoord waarop je website wordt gevonden is hier zichtbaar.

    Hier omschrijf ik precies hoe je je website moet aanmelden bij Google.

    Search console homepagina

    Google Search Console is een perfecte tool om bij te houden hoe hoog elke pagina van je website scoort in Google.

    De tool levert je ontelbaar veel informatie aan om je website elke dag iets beter te maken.

    Zo zie je eenvoudig welke pagina door Google geindexeerd is, hoevaak je pagina’s worden weergegeven in de zoekresultaten en zie je eenvoudig hoeveel mensen er op je links in Google hebben geklikt.

    Maar nog belangrijker.

    De tool geeft precies aan op welke zoektermen je al wordt gevonden!

    In dit artikel lees je meer over Google Search Console en hoe je jouwe website kunt aanmelden.

    Sluit de zoekwoorden aan op de zoekintentie

    De zoekintentie, oftewel "Search Intent" is het nieuwe modewoord in de SEO wereld.

    De zoekintentie beschrijft het doel van je bezoekers.

    Het zit zo.

    Je bezoekers typen een zoekopdracht in bij een zoekmachine.

    Achter de zoekopdracht zit een bepaald doel.

    De bezoekers wil informatie vinden, wil iets kopen of is op zoek naar een routebschrijving.

    Het doel achter de zoekopdracht wordt de zoekintentie genoemd.

    En net als je zoekwoorden is de zoekintentie enorm belangrijk.

    De zoekintentie is zo belangrijk omdat het RankBrain algoritme van Google achterhaalt of een website aansluit op de zoekintentie van de bezoekers.

    Google rank brain illustration

    Google RankBrain is een machine learning algoritme en Google gebruikt dit algoritme om zoekresultaten te sorteren.

    Het werkt als volgt:

    Google is continu bezig met het testen van websites.

    Niet alleen of ze technisch in orde zijn, maar ook hoe bezoekers met je website omgaan.

    Het algoritme verzamelt gebruikerssignalen om te zien of ze tevreden waren met het voorgestelde zoekresultaat.

    Of juist niet.

    Gaven ze positieve signalen af? Dan zal de betreffende website vaker weergegeven worden wanneer andere bezoekers dezelfde zoekterm gebruiken.

    Waren de signalen negatief?

    Zakken in google resultaten

    Dan stelt Google de volgende zoekopdracht een ander resultaat voor en meet daar ook hoe bezoekers erop reageren.

    Als de signalen op de andere website beter zijn, neemt de nieuwe website de plaatst in binnen de zoekresultaten.

    En dit is precies wat je wil!

    Hoger in google serp komen illustratie

    Maar waar kijkt RankBrain dan precies naar?

    Goede vraag.

    Het Google RankBrain algoritme kijkt naar:

    • De Click-Through-Rate
    • Gemiddelde bezoektijd
    • Bounce Rate
    • De "terug naar vorige pagina" knop

    Over deze onderdelen lees je zo meer.

    Maar eerst:

    Waarom is de zoekintentie zo belangrijk?

    Simpel gezegd: het voldoen aan de zoekintentie is uiteindelijk het belangrijkste doel van Google zelf.

    Google zoekt naar de allerbeste antwoorden op de vragen die bezoekers aan de zoekmachine stellen.

    Dit zie je goed terug in de kwaliteitsstandaarden die door Google intern worden gesteld.

    Google kwaliteitsstandaarden

    De zoekintentie van een bezoeker is onder te verdelen in 4 verschillende intentiecategorieën:

    Informatief, navigatie, commercieel en transactie.

    Je kunt de zoekintentie meestal achterhalen op basis van het zoekwoord zelf.

    Voorbeeld:

    Een zoekterm als 'een laptopstandaard kopen' is overduidelijk commercieel gericht.

    Maar een zoekterm zoals 'Nekpijn verhelpen" is overduidelijk informatief.

    De bezoeker is op zoek naar manieren om nekpijn te verhelpen en in de toekomst waarschijnlijk te voorkomen.

    Een juiste laptopstandaard helpt hierbij.

    3. Je pagina’s optimaliseren voor UX signalen

    Eerder las je al dat Google het succes van haar zoekopdrachten meet.

    Ze meten hoe tevreden bezoekers waren met het gegeven zoekresultaat.

    Kortom: ze meten de gebruiksvriendelijkheid van je website.

    Maar, hoe weet Google of je bezoekers tevreden waren?

    Simpel.

    Group 1000005781

    Google kijkt naar UX signalen.

    Google is op zoek naar signalen die laten zien of bezoekers blij zijn met de informatie die ze hebben gevonden op je website.

    Of ze hebben gevonden waarnaar ze zochten.

    Kortom: of informatie op je website aansluit bij de zoekintentie van de bezoeker.

    Sluit de informatie aan? Dan zien Google jouw website als gebruiksvriendelijke en scoor je automatisch beter in Google.

    Hieronder lees je hoe je zorgt dat je de juiste signalen afgeeft.

    Stap 1: Verlaag het Bouncepercentage van je pagina's

    Het bounce percentage is een percentage van het aantal websitebezoekers dat vroegtijdig je website verlaat.

    Met vroegtijdig bedoelen we een bezoek zonder dergelijke actie.

    Zonder een klik op een link, een formulier in te vullen of een aankoop te maken.

    Een hoog bouncepercentage heeft vaak verschillende oorzaken.

    Bij een hoog bouncepercentage heeft de gebruiker:

    1. Niet de informatie gevonden waarnaar ze zochten
    2. De website door verschillende gebreken niet goed kunnen gebruiken

    Daarnaast is het belangrijk te weten dat bezoekers die je website verlaten nooit overgaan tot actie of aankoop.

    Dit heeft direct effect op totale effectiviteit van je website.

    Zonde.

    Maar wat is een goede bouncepercentage? Voor welk percentage moet je gaan?

    Bounce startengroeinl

    Zoals je hierboven kunt zien is de bouncepercentage van mijn pagina's erg laag.

    Een gemiddelde bounce percentage van 16.76 laat zien dat ik precies weet waarnaar mijn bezoekers op zoek zijn.

    Namelijk naar informatie om hoger in Google te komen.

    Maar wat zegt Google over bouncepercentages?

    Op de Google Analytics pagina van Google vertellen ze weinig over een goed of slecht percentage.

    Bouncepercentage is het aantal sessies waarbij één pagina wordt geladen, gedeeld door alle sessies, of het percentage van alle sessies op uw site waarbij gebruikers slechts één pagina hebben bekeken en slechts één verzoek aan de Analytics-server hebben geactiveerd.

    Uiteindelijk bepaalt het type pagina en de categorie van de website wat een "normaal" bouncepercentage is.

    Je kunt er van uit gaan dat een bounce percentage boven de 60% slecht is en naar beneden moet.

    Heb je pagina's met een hoge bouncepercentage?

    Dan is het zaak dit zo snel mogelijk aan te maken.

    Hieronder lees je hoe.

    1. Kijk naar je 'Above the fold' content
    Ten eerste raad ik aan om naar het gedeelte 'Above the fold' van je pagina's te kijken.

    Dit is het eerste wat mensen zien als ze op je site terechtkomen.

    Above the fold is het gedeelte dat je bezoekers zien zonder te scrollen. Het is de eerste indruk.

    En hier gebeurt het:

    De bezoeker besluit in enkele seconden of de pagina waarnaar hij kijkt zijn vraag gaat beantwoorden.

    Je ziet dit terug op al mijn pagina's.

    Group 119

    Zonder dat een bezoeker hoeft te scrollen lezen ze direct wat er in het artikel wordt beschreven.

    De paginatitel en in de eerste +/- 300 woorden zijn het belangrijkst om de bezoeker te laten weten wat ze kunnen verwachten.

    2. Vermeid popups
    Er is niets vervelenders dan popups, of (iedereen kent ze) cookiemeldingen.

    Nu cookiemelding verplicht zijn, kies je er zelf voor om nog een popup toe te voegen.

    Mijn advies.

    Doe het niet.

    3. Minimale font size = 16px
    Ookal zijn de teksten nog zo goed, ookal is je content nog zo aandachtig geschreven. Wanneer niemand de tekst fatsoenlijk kan lezen gaan mensen "bouncen" en verlies je de bezoeker.

    4. Gebruik tussenkopjes
    Want, de eerste regels op je pagina kunnen nog zo sterk zijn. Er komt een gedeelte waarbij de aandacht van je bezoeker minder wordt. Zodra zij doorscrollen op zoek naar nuttige informatie, kun je hun aandacht herpakken met een heldere tussenkop.

    5. Gebruik hele korte zinnen
    Bezoekers hebben maar weinig geduld. Toon je direct veel tekst? Dan schrik je de haastige bezoekers af wat resultaat in een hoog bouncepercentage.

    Stap 2: Verhoog de gemiddelde bezoektijd en sessieduur

    Google meet de tijd die bezoekers op je website spenderen.

    Blijft een websitebezoeker lang plakken? Dan gaat Google er van uit dat deze bezoeker geboeid is.

    Je vind de gemiddelde bezoektijd van je pagina's in Google Analytics -> Gedrag (Behavior) -> Overzicht (overview).

    Gemiddelde bezoektijd google analytics

    Let op.

    De "Gem. tijd op een pagina" waarde is anders dan de "Sessie duur".

    Hierover later meer.

    Eerst willen we laten zien waarom de gemiddelde tijd en de sessieduur zo belangrijk zijn

    Stel je voor.

    Je zoekt op de zoekterm "snowboardkleding".

    Screenshot from 2022 01 21 13 48 13

    Je bekijkt de resultaten en besluit het eerste resultaat te bekijken.

    Je komt op de website van Duijvestein.

    Duijvestein seo resultaat

    Je scrollt wat door de producten maar je ziet vrij snel dat de aangeboden producten niet jouw smaak zijn.

    Je bent op zoek naar iets anders.

    Het tweede resultaat sla je over. Je hebt namelijk recent een slechte ervaring gehad met deze webshop.

    Op de 3e plek zie je de webshop van Ridestore.com.

    Screenshot from 2022 01 21 13 59 49

    Bingo.

    Dit zijn de producten waarnaar je op zoek bent.

    Na het bekijken van de producten op de homepagina besluit je specifieker te zoeken.

    Eerst een snowboard jas, daarna een broek.

    Je scrollt terug omhoog en klikt op de knop "Categorie" en filtert de resultaten.

    Screenshot from 2022 01 21 13 59 49

    De rest herhaalt zich.

    Je scrollt door de producten. Selecteert er een aantal.

    Stopt enkele producten in je winkelwagen en rekent af.

    Oke fijn.

    Wat verschilt je bezoek op deze website in vergelijking met het eerste zoekresultaat?

    Inderdaad. Je blijft veel langer op deze site hangen.

    Dat niet alleen:

    1. Je bezoekt meer pagina's
    2. Scrollt verder naar beneden (en weer terug omhoog)
    3. Blijft lang op dezelfde pagina om door alle producten te scrollen

    En dit zijn allemaal signalen aan Google die laten zien dat website een goede suggestie was voor het zoekwoord waarop de bezoeker zocht.

    Stijgende cijfers analytics

    Hoe beter de signalen, hoe hoger de website in Google komt.

    Het verschil tussen Gem. bezoektijd en Sessieduur

    Het verschil tussen de gemiddelde bezoektijd en sessieduur is eigenlijk vrij simpel.

    De gemiddelde tijd per pagina betreft echt alleen de tijd die een bezoeker op een specifieke pagina doorbrengt.

    Voorbeeld:

    Anne is bezoeker 1. Ze bezoekt pagina A, B en C.

    Op pagina A blijft ze 1 minuut en 32 seconden.

    Sessie tijd google analytics

    Op pagina B scrollt ze maar 10 seconden.

    En op pagina C verblijft ze maar liefst 4 minuten voordat ze de website verlaat.

    De totale sessietijd komt neer op: 5 minuten en 42 seconden.

    Stap 3: verhoog het aantal bezochte pagina's per sessie

    Per sessie bekijkt een bezoeker een gemiddeld aantal pagina's.

    Pages per sessie google analytics

    Wanneer je een hoog aantal pagina's per sessie ziet kun je er van uit gaan dat je bezoekers je pagina's interessant en boeiend vinden.

    De content op de pagina's is precies wat ze zochten.

    Een hoog aantal pagina's per sessie is dus een perfecte manier om te zien hoe geïnteresseerd je bezoekers in je website zijn.

    Meet het succes van je SEO aanpassingen

    Om zeker te weten dat je aanpassingen bijdragen aan het hoger komen in Google moet je je SEO aanpassingen valideren.

    Maar hoe doe je dat?

    Allereerst: Google Analytics.

    In Google Analytics meet je alle belangrijke factoren die we in dit artikel hebben besproken:

    Google Analytics:

    • Gem. bezoektijd per pagina
    • Gemiddelde sessieduur
    • Gemiddeld aantal pagina's per sessie

    In Google Search Console meet je het volgende:

    • Aantal weergave in de zoekresultaten
    • Aantal kliks op linkjes vanuit Google
    • De gemiddelde Click Through Rate
    • Je gemiddelde positie per pagina en per zoekwoord

    In dit artikel laat ik zien hoe je je website aanmeld bij Google Search Console.

    Later verschijnt er een artikel die laat zien hoe je stap voor stap Google Analytics toevoegd aan je website.

    Dat was het voor nu!

    Extra SEO tips om hoger in Google te komen!

    Bekijk hier de lange lijst met tips voor jouw website!

    1. Gebruik (zeer) korte zinnen
      Je bezoekers zijn haastig. Ze willen snel van A naar B. Zorg dat je zinnen snel te verwerken zijn. Lees hier meer tips om sterke SEO-teksten te schrijven. Sterke SEO teksten vergroten je vindbaarheid op Google.
    2. Plaats "Authority content" op je pagina’s
      Authority content laat zien dat je weet waar je over praat. Authority content betekent dat jouw content vooruitstrevend is, geschreven is vanuit een bepaalde expertise en van hoge kwaliteit is. Wanneer websites jouw content belangrijk vinden, en hun bezoekers erover willen informeren linken ze naar jouw content. Deze linkjes naar je website geven Google het signaal dat andere websites jouw pagina waardevol en relevant vinden.
    3. Gebruik signaalwoorden
      Zo geef je aan dat er belangrijke informatie aan komt. Je bezoeker wordt zo gehooked en wil verder lezen. Hoe interessanter ze jouw content vinden hoe hoger de kans dat er meer bezoekers jouw website op komen.
    4. Verhoog de nieuwsgierigheid
      ATP (Average Time on Page) is een signaal voor Google RankBrain. Het helpt je hoger te komen in Google omdat het laat zien dat mensen jouw content interessant vinden. Hoe langer een bezoeker blijft plakken, hoe interessant die je pagina vindt.
    5. Reduceer bouncepercentage
      Ook een onderdeel van RankBrain: Bezoekers die je pagina (te) snel verlaten lijken niet tevreden.
    6. Gebruik korte URL's
      Het zorgt voor beter leesbare URL's want de gebruiksvriendelijkeheid van je website verhoogd!
    7. Neem het zoekwoord op in de URL
      Een korte URL moet wel een zoekwoord bevatten. Wanneer je URL een zoekwoord bevat scoort de pagina op zoektermen die gerelateerd zijn aan dat zoekwoord.
    8. Gebruik een .nl domeinnaam extensie in Nederland
      Google biedt in de Nederlandse versie van Google het liefst websites met een .nl extensie aan. Al zien we steeds vaker .be websites verschijnen in onze zoekresultaten.
    9. Gebruik een .com domeinnaam extensie
      .com websites komen in het algemeen vaak voor in de zoekresultaten in verschillende landen. De .nl extensie domineert de Nederlandse zoekresultaten. Een website met een .nl extentie komt in Nederland hoger dan een .de of .fe website. Dit is omdat Google aan de extensie kan afleiden welke doelgroep geschikt is voor de website.
    10. Stel de taal in op Nederlands
      Om zeker te zijn dat jouw Nederlandse content aan Nederlanders wordt getoond, stel je taal in op het Nederlands.
    11. Richt je website op één bepaald onderwerp
      Zoekwoorden zijn belangrijk. Maar in plaats van zoekwoord gericht te werken, kun je je website beter richten op een specifiek onderwerp.
    12. Neem je zoekwoorden op in je paginatitel
      Je paginatitel MOET je zoekwoord bevatten. Het liefst tussen de eerste drie woorden.
    13. Plaats de zoekwoorden in alle tussenkopjes (h1, h2, h3, h4, h5, h6)
      Wanneer je zoekwoord verschillende keren terug komt in je tussenkoppen laat je aan Google zien dat jouw artikel veel te vertellen heeft over het betreffende onderwerp. Google plaatst websites hoog wanneer ze veel waardevolle informatie bieden.
    14. Zorg dat alle pagina's bereikbaar zijn binnen maximaal drie kliks
      Je website moet een goede structuur bevatten. De pagina's die binnen één klik van de homepagina af liggen zijn belangrijk in de ogen van het grote Google. Zodra Google ziet dat jij op je homepagina verwijst naar Pagina A zal Google deze pagina hoger in de zoekresultaten opnemen. Pagina's die diep in de structuur liggen worden minder snel geïndexeerd en minder hoog weergegeven.
    15. Laat bezoekers reacties plaatsen
      Reacties zijn belangrijk door twee redenen. 1) Omdat veel reacties veel betrokkenheid betekent. 2) Omdat in een een reactie het zoekwoord vaak wordt herhaald.
    16. Maak een Google Bedrijfspagina aan
      Zeer belangrijk: Je krijgt een apart gedeelte in Google (de rechterkant) plus je bewijst Google dat er een valide business achter de website zit.
    17. Plaats je contactgegevens duidelijk op je website
      Als je hoger wil komen in Google is het een must om je contactgegevens duidelijk weer te geven. Contactgegevens zorgen voor transparantie en vertrouwen. Google wil haar bezoekers enkel sturen naar website die zij vertrouwen.
    18. Zorg voor een geweldig UX (gebruikerservaring)
      Bezoekers komen terug als je content goed is en als je website er strak uit ziet. Ze beschouwen de website als een prettige omgeving.
    19. Doe elke maand een ON-PAGE SEO check
      Wanneer je website groeit pas je geregeld zaken aan. Een on-page SEO check zorgt dat de noodzakelijke punten blijven bestaan en je niet per ongeluk keldert in de zoekresultaten.
    20. Plaats MEER dan 5 interne links
      Interne links werken als lijm tussen verschillende artikelen. Het versterkt elk artikel afzonderlijk én je website als geheeld. Als je van verschillende pagina's naar één en dezelfde pagina verwijst zal Google weten dat jij deze pagina belangrijk vind. Om deze reden kan het zijn dat deze website ook hoger in Google verschijnt.
    21. Vul alle ALT-tags van afbeeldingen in
      ALT-tags geven meer informatie over de afbeelding op je pagina. Zijn deze relevant voor je content, dan verbetert het de algehele kwaliteit van je pagina.
    22. Gebruik een SSL certificaat
      Noodzakelijk: een beveiligde verbinding. Google houdt bezoekers weg van onbeveiligde websites. Dit doe je met een SSL certificaat. Dit is methode om het verkeer van en naar je website beter te beveiligen.
    23. Optimaliseer alle afbeeldingen (snelle laadtijd)
      Als je website traag is verlaagt dit de kwaliteit van je website.
    24. Laat andere websites naar jou linken
      Linkbuilding is belangrijk wanneer je jouw website hoger wil laten scoren in Google. Linkbuilding zorgt voor autoriteit. Linkjes vanaf externe websites laten zien dat ze jouw website waarderen. Google ziet in linkje als stukje vertrouwen.
    25. Gebruik Schema.org meta tags
      Bij goed gebruik kun je in de Rich Results van Google komen. Deze rijke resultaten verhogen de CTR van je website omdat je wordt weergegeven op een bijzondere plek in de zoekresultaten.
    26. Verhoog de Click Through Rate
      Wanneer jouw website 5 keer vaker wordt aangeklikt dat de website boven jou, dan moet jouw titel pakkender, boeiender en vooral beter zijn. Google plaatst je in dit geval omhoog wat zorgt dat jouw website hoger in Google komt.
    27. Verzamel e-mailadressen van bezoekers
      Zo kunt je ze na het eerste bezoek een e-mail sturen met nieuwe artikelen. Je bouwt zo aan je relatie met je bezoekers.
    28. Bouw aan je eigen MERK
      Wanneer je genoeg bouwt aan de relatie met je bezoeker bouw je vanzelf een merk op. Bezoekers associëren jouw merk met de informatie die je levert. Help je ze keer op keer op weg, dan kloppen ze op ten duur bij juo aan zodra ze je nodig hebben.
    29. Focus op local SEO
      Hoe versla je de grootste website van Nederland? Door je doelgroep te verkleinen naar de mensen in jouw buurt. Google maakt local SEO steeds belangrijker.
    30. Geef ze alle informatie die ze nodig hebben (zodat niet ze niet terug naar Google gaan)
      Pogosticking is een fenomeen dat bezoekers je pagina verlaten en naar de website gaan die onder jou staat in de zoekresultaten. Voorkom dit door ze alles te geven waarnaar ze op zoek zijn. Hoe minder bezoekers pogosticken, des te hoger je website scoort in Google.
    31. Gebruik lijstjes in je content
      Ons brein verwerkt lijstjes enorm snel. Lijstjes lezen snel weg en bezoekers worden krijgen er binnen enkele seconden een voldaan gevoel van. Maak content toegankelijk met een Unordered List <UL> of Ordered List <OL>
    32. Stuur een sitemap.xml bestand naar Google (Search Console)
      Een sitemap is een blueprint voor Google. Met een sitemap ziet Google welke pagina's ze moeten bekijken en indexeren (opslaan in de zoekresultaten). Help Google waar je kunt en stuur elke maand een nieuwe sitemap op. Vooral als je meerdere nieuwe pagina's hebt die je snel hoger in Google wil laten scoren.
    33. Neem een FAQ pagina op
      Het beantwoordt vragen die bezoekers in het verleden hadden. Het beantwoordt direct toekomstige vragen wat de kwaliteit van je website enorm verhoogt. En je weet ondertussen dat Google van hoge kwaliteit website houdt.
    34. Optimaliseer je website voor VOICE SEARCH
      Voice Search zit enorm in de lift. Als je je website hoger wil krijgen in Google is het aan te raden je content aan te passen om stemgestuurde zoekopdrachten te voorzien van informatie. Mensen spreken hun bericht liever in, dan dat ze het uit typen. Zorg dat je teksten vragen beantwoorden als "Hoe vervang ik mijn autoband."
    35. Voorkom pop-ups, pop-overs en vervelende advertenties
      Pop ups zijn irritant en verlagen de kwaliteit van je website. Veel punten die de kwaliteit van je website dwarsbomen zorgen dat jouw website niet hoger in Google komt.

    Dit was het voor nu. Hopelijk hebben jullie iets geleerd. Vergeet niet mijn andere artikelen te lezen!

    0
    0
    20