Het geheim van goede content voor Google?
Bekijk nu keyboard_arrow_right

Hoger in Google komen met 39 SEO tips (2021 update)

  • Dennis Adriaansen, 27 augustus 2020

Scoort jouw website nog niet goed in Google?

Waarschijnlijk heb je veel tijd, geld en energie gestoken in een perfecte site.

Je weet zeker dat hij goed ontvangen gaat worden.

Maar er zijn nog maar weinig bezoekers op je site te bekennen.

Tijd voor verandering.

Wij gaan 2021 het jaar maken waarin jij hoger in Google bent gekomen.

>> Bekijk de punten <<

In dit artikel lees je precies aan welke eisen je website moet voldoen en welke stappen je dient te zetten om hoger in Google te komen (waaronder een shortcut voor direct resultaat).

Dat niet alleen.

Onderaan dit artikel staat een lijst met alle SEO tips die ik de afgelopen jaren heb verzameld. 

Doe er je voordeel mee. Ze hebben mijn website in no-time hoger in Google kregen.

Dit ga je lezen.

Laten we bij het begin beginnen.

Allereerst content.

Om te zorgen dat jij hoger komt in Google wil je maar voor één ding zorgen;

Relevante content.

Maar wat is relevante content? 

En hoe helpt het om je website hoger in Google te krijgen?

Dat is vrij simpel.

Relevante content bestaat uit verschillende elementen. Denk aan afbeeldingen, teksten, linkjes, video's, infographics, tabellen en statistieken. 

Laten we kijken wat Google zelf zegt over relevante content.

Oké, dus de teksten op je pagina laten matchen met de zoekopdracht en de zoekterm die hierbij hoort laten terugkomen in de pagina titel en kopteksten?

Simpel. Dit heb je namelijk al gelezen in dit artikel.

Laten we iets verder lezen.


Oké nu wordt het interessant. 

Verzamelde, geanonimiseerde interactiegegevens...

Wat Google hiermee zegt is dat ze iedere doorverwijzen nauwlettend in de gaten houden.

Ze verzamelen data waarmee ze kunnen zien of de webpagina antwoord geeft op de zoekopdracht.

Geeft de pagina perfect antwoord?

Dan zal deze hoger worden geplaatst bij vergelijkbare zoekopdrachten.

Om hoger in Google te komen moet de pagina dus antwoord geven op de zoekopdracht.

Hoe je dat doet?

Door de exacte intentie achter de zoekopdracht te bepalen.

Hierover later meer.

Nu eerst:

De voor en naadelen van

De intentie achter elke zoekopdracht
#

Om antwoord te geven moet je eerst weten waarom de bezoeker op jouw website is.

Welke vraag hebben gesteld en naar welke informatie zijn ze op zoek?

Er zijn verschillende zoekintenties: 

Een goede uitleg over de zoekintentie is te lezen op pagina van Wout Hegeman op Emerce.

  • De informatieve zoekopdracht
  • De actiegerichte zoekopdracht
  • De op zoek naar een website opdracht
  • De persoonlijk, lokale of specifieke zoekopdracht

Laten we de belangrijkste behandelen. 

De informatieve zoekopdracht. 

De informatieve zoekopdracht is te herkennen aan de zoektermen die woorden bevatten als: wat, wanneer, wie, hoe, welke en waarom.

"Wat is de hoofdstad van Zwitserland" of "Hoe stel ik mijn e-mail in op mijn telefoon?"

Een goed voorbeeld dat ik vaak gebruik is de website https://nl.wikihow.com/

Deze website is de nummer 1 in het beantwoorden van de hoe vraag.

Het tweede type zoekopdracht is actiegericht.

Enkele voorbeelden van actiegerichte zoekopdrachten.

"Vlucht Amsterdam - New York"

"Reserveren [naam favoriete restaurant]"

Je kunt een actiegerichte zoekopdracht op dezelfde manier voorzien als de informatie zoekopdracht.

Een groot verschil:

Mensen die actiegericht zoeken hebben geen tijd om veel tekst te lezen.

Ze zijn bewust op zoek naar informatie en willen direct handelen. 

Ze hebben geen zin om te wachten. 

Je pagina kort en krachtig houden is in dit geval essentieel. In plaats van lappen tekst moet je denken aan grote gekleurde knoppen, goed uitgelijnde formulieren en informatieve afbeeldingen. 

Kort samengevat:

Voor de informatieve zoekopdracht geldt: schrijf veel gedetailleerde content om de bezoekers te voorzien in hun (gedetailleerde) informatiebehoeften.

Voor de actiegerichte zoekopdracht geldt: schrijf kort en krachtig om de gebruiker snel antwoord te geven.

Na het bepalen van de zoekintentie is het tijd om echt hoger in Google te komen.

Met de onderstaande route ben je 90% van de concurrerende websites te slim af.

Het is zo simpel dat je je afvraagt waarom je hier nog niet eerder aan hebt gedacht.

Het begint namelijk allemaal bij jou in de buurt.

Lokale zoekmachine optimalisatie is de sleutel om jouw hoger te komen in de zoekresultaten van mensen bij jou in de buuurt.

Het klinkt zo logisch, maar hoe werkt het precies?

Dat leg ik uit.

Maar liefst de 50% van alle zoekopdracht heeft een lokaal karakter.

Wat dat inhoudt?

Dit houdt in dat maar liefst de helft van alle gebruikers op zoek is naar informatie of naar diensten in of uit hun eigen omgeving. 

En hier kun je bijzonder eenvoudig op inspelen.

De "in de buurt" strategie #

Lokale zoekmachine optimalisatie maakt hoger in Google komen makkelijker dan ooit.

Het artikel van mijn vrienden van sdim online marketing weten precies waarom de "in de buurt" strategie zo goed werkt. 

Ze geven in dit artiekartikel 5 eenvoudige tips om lokaal hoger in Google te komen.

Er zijn wat bijzonderheden waaraan je moet denken als je aan de slag gaat met lokale zoekmachine optimalisatie.

Daarover zo meer.

Wat belangrijk is om te beseffen is dat lokale SEO niet dramatisch veel verschilt van normale SEO.

Wanneer iemand een zoekopdracht uitvoert, zoekt Google in de Google-index naar de beste resultaten.

De Google Index is de plek waar alle informatie over je website wordt opgeslagen. Als je meer weer lezen over de exacte werking van Google, het indexatie proces of hoe ze jouw website vindbaar maken kun je verder lezen op de website van Google zelf.

Zodra Google merkt dat de zoekintentie een lokaal karakter heeft zullen er andere factoren meetellen dan bij een normale zoekopdrachten.

Google zal bij een locale zoekopdracht extra aandacht besteden aan de volgende onderdelen:

  • De locatie waar de gebruiker zich bevindt
  • NAW-gegevens
  • Aanwezigheid van Google Mijn Bedrijfspagina's
  • Zoekwoorden in de Mijn Bedrijfspagina's
  • Tekst en details in de recensies
  • Google Maps beoordelingen

Maar er is meer.

Google heeft namelijk meer platformen dan alleen het Google Zoeken gedeelte.

Namelijk:

Google Maps.

Binnenkort verschijnt hier een extra gedeelte waarin je leest hoe je hoger in Google komt door het inzetten van Google Maps.

Je leest nu eerst meer over de statistieken van je eigen website.

Hoe website statistieken je helpen hoger in Google te komen #

Het fijne van een website: het vertelt je precies wat goed gaat en wat niet.

In deze stap onderzoek je enkele statistieken van je website en onderneem je stappen om deze te verbeteren.

De statistieken van je website vertellen precies wat je kunt verbeteren om hoger in Google te komen.

Het eerste onderdeel en een van de belangrijkste statistieken: bounce rate.

Waarom Bounce Rate belangrijk is?

Bounce rate is een indicatie dat bezoekers niet hebben gevonden wat ze zochten.


Google herkent dit signaal.

En is de Bounce rate van jouw website te hoog?

Dan levert jouw website niet waarnaar jouw bezoekers op zoek zijn.

En dat is een slecht teken...

Wanneer Google dit signaal meerdere keren binnenkrijgt, zakt de pagina in de zoekresultaten.

Nummer 1 wordt nummer 2.

Aan de andere kant:

Waar een pagina een lage Bounce Rate heeft herkent Google tevreden bezoekers. 

Scoort jouw website op positie twee duidelijk beter dan de pagina op de eerste plek?

Dan is het makkelijker scoren en klim je eenvoudig naar de hoogste positie!

Waarom er zoiets als een Bounce Percentage bestaat?

Voordat je de Bounce Rate kunt verslagen wil je weten wat de reden achter dit percentage is.

En er zijn meerdere redenen:

  1. Irrelevantie
  2. Lelijk design
  3. Slechte navigatie
  4. Willekeurig kleurgebruik
  5. Fouten in de werking of functies van de website

De meest voorkomende is irrelevantie.

Zoals gezegd: de gebruiker vindt niet naar waar hij op zoek is.

De andere reden is het ontwerp van je website.

Mensen oordelen nog altijd graag op uiterlijk.

Ook als het gaat om een website.

Is jouw pagina lelijk en onoverzichtelijk?

Dan zijn bezoekers snel weer weg en wordt je Bounce Rate hoger.

Verlaag de bounce percentage van je website! #

  1. YouTube Video Embad
  2. Trigger nieuwsgierigheid
  3. Snelle laadtijd
  4. Image carrousel
  5. Makkelijk te lezen teksten
  6. Inhoudsopgave

Zorg voor inkomende links naar je website #

Relevante content is goed. Maar niet het enige.

Voor dat de content daadwerkelijk effectief is zul je websites moeten verzamelen die naar de content linken.

Linkbuilding is een van de hoofdstukken binnen SEO die zorgen dat jouw website hoger in Google komt.

Wat linkbuilding is?

Dat leg ik uit.

Linkbuilding wordt al jaren door Google gebruikt om de betrouwbaarheid van je website te checken.

Websites die hoger in Google willen komen weten dit en gebruiken het als strategie om beter te ranken in de zoekresultaten.

Linkbuilding is niets anders dan het vergaren van inkomende linkjes naar je website.

Wat dat precies inhoudt?

Je kent een link. Een link zoals dit verwijst naar een specifieke pagina. In dit geval de homepagina van deze website.

Wanneer je een link aanmaakt en verwijst naar een externe website, bijvoorbeeld de Wikipedia pagina over zoekmachineoptimalisatie¬†cre√ęer je een backlink.

Atans, wanneer iemand anders een link aanmaakt en naar jouw website verwijst is het voor jou een goede backlink.

Nu vraag je je af

Waarom zijn backlinks belangrijk?

Een goede vraag.

Om dat te begrijpen moeten we een stapje terug in de tijd.

Een tijd waarin Google niet zo intelligent was als nu.

Google zorgt enkele tientallen jaren geleden naar een manier om de kwaliteit van websites te bepalen.

Eerdere zoekmachines deden dit door alleen te kijken naar de content van de website en deze handmatig(!) te ordenen. 

Jep alles werd door mensen gelezen en beoordeeld.

Dat moest beter vond Google.

Google besloot websites te rangschikken op het aantal verwijzingen vanaf externe websites.

De theorie: wanneer er veel verschillende websites verwijzen naar een bepaalde pagina, moet die pagina kwalitatief in orde zijn.

Het PageRank Algoritme was geboren.

PageRank was en is nog steeds zo enorm belangrijk omdat het de kwaliteit van je pagina bepaalt. 

De linkjes die binnenkomen vanaf externe websites geven aan dat jouw content geschikt is voor hun bezoekers.

De "waarde" van jouw content wordt bij elke link verhoogd.

Je vraagt je af:

Hoe zorg ik dat websites naar mijn pagina's gaan linken?

Dat is vrij eenvoudig uit te leggen met de volgende voorbeelden.

De linkbuildingstrategie√ęn hieronder leggen alles uit.

Linkbuilding strategie #1: Gastbloggen

Toen ik deze website ruim drie jaar geleden begon was dit het eerste wat ik heb gedaan.

Geen gastblog is (zoals de naam suggereert) een artikel geschreven op een blog van iemand anders.

Waarom dat zo effectief is?

Omdat veel blogplatformen of websites een link naar jouw eigen website toestaan.

Het artikel dat ik voor Frankwatching heb geschreven werd goed bekeken.

Daarnaast kon ik iets over mezelf vertellen MET link naar mijn eigen website.

Gastbloggen kost tijd, maar wanneer je hoger in Google wil komen een enorm effectieve manier.

Maar er is meer.

Niet alleen genereer je met een gastblog backlinks naar je eigen website.

Ook zorg je direct voor meer verkeer.

En is dat nou net de reden dat je hoger in Google wil komen?

Een gastblog op een goedbezocht platform heeft dus meer voordelen dan alleen je zichtbaarheid in Google.

Dit zijn de tips om snel hoger in Google te komen: #

Hieronder vind je een lijst met actiepunten om je website hoger in Google te krijgen. 

Let op: elk punt verdient evenveel aandacht.

Dus bekijk ze goed, maak een todolijstje en zorg dat je vandaag nog hoger komt in Google.

(tekst gaat verder onder de afbeelding)

Dit zijn de punten:

  1. Sterke content
    Je website komt hoger in Google wanneer je goede content hebt. Content is (zoals je hierboven kunt lezen) informatie waarnaar de websitebezoeker opzoek is. Hoe meer jij jouw bezoeker kunt leren, hoe hoger in Google jouw website komt.
  2. Bepaal de juiste zoektermen
    Zoektermen blijven belangrijk. Korte zoektermen, lange zoektermen het maakt niet zoveel uit. Google kijkt naar het onderwerp van de pagina. Wanneer je één specifieke zoekterm per pagina laat terugkomen ziet Google eenvoudig waar de betreffende pagina over gaat. 
  3. Meld je website aan bij Google Search Console
    Google Search Console is een perfecte tool om bij te houden hoe hoog elke pagina scoort in Google. De tool levert je ontelbaar veel informatie aan om je website elke dag te verbeteren Je kunt je website letterlijk aanmelden bij de zoekmachine. Dit doe je door een sitemap te generen en deze in te sturen via de volgende tool: Je website inclusief sitemap aanmelden bij Google.
  4. Schrijf "Attraction Content"
    Google wil alleen de beste website tonen. Aantrekkelijke content trekt bezoekers naar je website en geeft Google signalen dat jouw content HOT is. Hoe populairder jouw pagina's zijn hoe meer bezoekers Google jouw kant op gaat sturen.
  5. Schrijf "Authority content"
    Authority content laat zien dat je weet waar je over praat. Authority content betekent dat jouw content vooruitstrevend is, is geschreven vanuit een bepaalde expertise en van hoge kwaliteit is. Wanneer websites jouw content belangrijk vinden, en hun bezoekers erover willen informeren linken ze naar jouw content. Veel linkjes naar je website zorgen dat jouw website hoger in Google scoort.
  6. Gebruik (zeer) korte zinnen
    Je bezoekers zijn haastig. Ze willen snel van A naar B. Zorg dat je zinnen snel te verwerken zijn. Lees hier meer tips om sterke SEO-teksten te schrijven. Sterke SEO teksten vergroten je vindbaarheid op Google.
  7. Gebruik signaalwoorden
    Zo geef je aan dat er belangrijke informatie aan komt. Je bezoeker wordt zo gehooked en wil verder lezen. Hoe interessanter ze jouw content vinden hoe hoger de kans dat er meer bezoekers jouw website op komen.
  8. Verhoog de nieuwsgierigheid
    ATP (Average Time on Page) is een signaal voor Google RankBrain. Het helpt je hoger te komen in Google omdat het laat zien dat mensen jouw content interessant vinden. Hoe langer een bezoeker blijft plakken, hoe interessant die je pagina vindt.
  9. Reduceer bouncepercentage
    Ook een onderdeel van RankBrain: Bezoekers die je pagina (te) snel verlaten lijken niet tevreden.
  10. Gebruik korte URL's
    Het zorgt voor beter leesbare URL's want de gebruiksvriendelijkheid van je website verhoogt!
  11. Neem het zoekwoord op in de URL
    Een korte URL moet wel een zoekwoord bevatten. Wanneer je URL een zoekwoord bevat scoort de pagina op zoektermen die gerelateerd zijn aan dat zoekwoord.
  12. Gebruik een .nl domeinnaam extensie in Nederland
    Google biedt in de Nederlandse versie van Google het liefst websites met een .nl extensie aan. Al zien we steeds vaker .be websites verschijnen in onze zoekresultaten.
  13. Gebruik een .com domeinnaam extensie
    .com websites komen in het algemeen vaak voor in de zoekresultaten in verschillende landen. De .nl extensie domineert de Nederlandse zoekresultaten. Een website met een .nl extentie komt in Nederland hoger dan een .de of .fe website. Dit is omdat Google aan de extensie kan afleiden welke doelgroep geschikt is voor de website.
  14. Stel de taal in op Nederlands
    Om zeker te zijn dat jouw Nederlandse content aan Nederlanders wordt getoond, stel je taal in op het Nederlands.
  15. Richt je website op één bepaald onderwerp
    Zoekwoorden zijn belangrijk. Maar in plaats van zoekwoord gericht te werken, kun je je website beter richten op een specifiek onderwerp.
  16. Neem je zoekwoorden op in je paginatitel
    Je paginatitel MOET je zoekwoord bevatten. Het liefst tussen de eerste drie woorden.
  17. Plaats de zoekwoorden in alle tussenkopjes (h1, h2, h3, h4, h5, h6)
    Wanneer je zoekwoord verschillende keren terug komt in je kopteksten laat je aan Google zien dat jouw artikel veel te vertellen heeft over het betreffende onderwerp. Google plaatst websites hoog wanneer ze veel waardevolle informatie bieden.
  18. Zorg dat alle pagina's bereikbaar zijn binnen maximaal drie kliks
    Je website moet een goede structuur bevatten. De pagina's die binnen √©√©n klik van de homepagina af liggen zijn belangrijk in de ogen van het grote Google. Zodra Google ziet dat jij op je homepagina verwijst naar Pagina A zal Google deze pagina hoger in de zoekresultaten opnemen. Pagina's die diep in de structuur liggen worden minder snel ge√Įndexeerd en minder hoog weergegeven.
  19. Laat bezoekers reacties plaatsen
    Reacties zijn belangrijk door twee redenen. 1) Omdat veel reacties veel betrokkenheid betekent. 2) Omdat in een een reactie het zoekwoord vaak wordt herhaald.
  20. Maak een Google Bedrijfspagina aan
    Zeer belangrijk: Je krijgt een apart gedeelte in Google (de rechterkant) plus je bewijst Google dat er een valide business achter de website zit.
  21. Plaats je contactgegevens duidelijk op je website
    Als je hoger wil komen in Google is het een must om je contactgegevens duidelijk weer te geven. Contactgegevens zorgen voor transparantie en vertrouwen. Google wil haar bezoekers enkel sturen naar website die zij vertrouwen.
  22. Zorg voor een geweldig UX
    Bezoekers komen terug als je content goed is en als je website er strak uit ziet. Ze beschouwen de website als een prettige omgeving.
  23. Doe elke maand een ON-PAGE SEO check
    Wanneer je website groeit pas je geregeld zaken aan. Een on-page SEO check zorgt dat de noodzakelijke punten blijven bestaan en je niet per ongeluk keldert in de zoekresultaten.
  24. Plaats MEER dan 5 interne links
    Interne links werken als lijm tussen verschillende artikelen. Het versterkt elk artikel afzonderlijk én je website als geheeld. Als je van verschillende pagina's naar één en dezelfde pagina verwijst zal Google weten dat jij deze pagina belangrijk vind. Om deze reden kan het zijn dat deze website ook hoger in Google verschijnt.
  25. Vul alle ALT-tags van afbeeldingen in
    ALT-tags geven meer informatie over de afbeelding op je pagina. Zijn deze relevant voor je content, dan verbetert het de algehele kwaliteit van je pagina.
  26. Gebruik een SSL certificaat
    Noodzakelijk: een beveiligde verbinding. Google houdt bezoekers weg van onbeveiligde websites. Dit doe je met een SSL certificaat. Dit is methode om het verkeer van en naar je website beter te beveiligen.
  27. Optimaliseer alle afbeeldingen (snelle laadtijd)
    Als je website traag is verlaagt dit de kwaliteit van je website.
  28. Laat andere websites naar jou linken
    Linkbuilding is belangrijk wanneer je jouw website hoger wil laten scoren in Google. Linkbuilding zorgt voor autoriteit. Linkjes vanaf externe websites laten zien dat ze jouw website waarderen. Google ziet in linkje als stukje vertrouwen.
  29. Gebruik Schema.org meta tags
    Bij goed gebruik kun je in de Rich Results van Google komen. Deze rijke resultaten verhogen de CTR van je website omdat je wordt weergegeven op een bijzondere plek in de zoekresultaten.
  30. Verhoog de Click Through Rate
    Wanneer jouw website 5 keer vaker wordt aangeklikt dat de website boven jou, dan moet jouw titel pakkender, boeiender en vooral beter zijn. Google plaatst je in dit geval omhoog wat zorgt dat jouw website hoger in Google komt.
  31. Verzamel e-mailadressen van bezoekers
    Zo kunt je ze na het eerste bezoek een e-mail sturen met nieuwe artikelen. Je bouwt zo aan je relatie met je bezoekers.
  32. Bouw aan je eigen MERK
    Wanneer je genoeg bouwt aan de relatie met je bezoeker bouw je vanzelf een merk op. Bezoekers associ√ęren jouw merk met de informatie die je levert. Help je ze keer op keer op weg, dan kloppen ze op ten duur bij juo aan zodra ze je nodig hebben.
  33. Focus op local SEO
    Hoe versla je de grootste website van Nederland? Door je doelgroep te verkleinen naar de mensen in jouw buurt. Google maakt local SEO steeds belangrijker.
  34. Geef ze alle informatie die ze nodig hebben (zodat niet ze niet terug naar Google gaan)
    Pogosticking is een fenomeen dat bezoekers je pagina verlaten en naar de website gaan die onder jou staat in de zoekresultaten. Voorkom dit door ze alles te geven waarnaar ze op zoek zijn. Hoe minder bezoekers pogosticken, des te hoger je website scoort in Google.
  35. Gebruik lijstjes in je content
    Ons brein verwerkt lijstjes enorm snel. Lijstjes lezen snel weg en bezoekers worden krijgen er binnen enkele seconden een voldaan gevoel van. Maak content toegankelijk met een Unordered List <UL> of Ordered List <OL>
  36. Stuur een sitemap.xml bestand naar Google (Search Console)
    Een sitemap is een blueprint voor Google. Met een sitemap ziet Google welke pagina's ze moeten bekijken en indexeren (opslaan in de zoekresultaten). Help Google waar je kunt en stuur elke maand een nieuwe sitemap op. Vooral als je meerdere nieuwe pagina's hebt die je snel hoger in Google wil laten scoren.
  37. Neem een FAQ pagina op
    Het beantwoordt vragen die bezoekers in het verleden hadden. Het beantwoordt direct toekomstige vragen wat de kwaliteit van je website enorm verhoogt. En je weet ondertussen dat Google van hoge kwaliteit website houdt.
  38. Optimaliseer je website voor VOICE SEARCH
    Voice Search zit enorm in de lift. Als je je website hoger wil krijgen in Google is het aan te raden je content aan te passen om stemgestuurde zoekopdrachten te voorzien van informatie. Mensen spreken hun bericht liever in, dan dat ze het uit typen. Zorg dat je teksten vragen beantwoorden als "Hoe vervang ik mijn autoband."
  39. Voorkom pop-ups, pop-overs en vervelende advertenties
    Pop ups zijn irritant en verlagen de kwaliteit van je website. Veel punten die de kwaliteit van je website dwarsbomen zorgen dat jouw website niet hoger in Google komt.

Wat is de beste manier om hoger in Google te komen? #

De "beste" methode is lastig te defineren. Wat in ieder geval centraal staat is relevante content.

Google bezoekers zijn op zoek naar informatie en het is jouw taak om met je website te voorzien in deze behoeften.

Naast het plaatsen van krachtige content is het slim om te bewijzen dat jouw content krachtig én klaar is om hoog in Google te komen.

Bewijzen dat jouw content van hoge kwaliteit is doe je met linkbuilding. Linkbuilding is een proces waarbij je probeert zoveel mogelijk linkjes vanaf externe websites naar jouw website te verzamelen.

Google ziet linkjes die verwijzen naar jouw website als een goedkeuring. De website waar de link op staat geeft aan dat er op jouw website informatie te vinden is die niet op hun website te verkrijgen is.

Voorbeeld:

Website A schrijft over koptelefoons, gaminggear en andere computer accessoires. Ze testen elk product zelf met de hand en schrijven hier daarna over. 

Wanneer ze een koptelefoon testen die zegt gebruik te maken van een nieuwe techniek willen zij natuurlijk hun lezers laten weten welke techniek dat is en wat dit inhoudt.

In het artikel van de koptelefoon nemen ze een linkje op naar een website (website B) die diep in gaat op dat specifieke onderwerp. 

Google herkent deze link en zal website B verbinden aan het onderwerp op website A.

En als er veel verschillende websites verwijzen naar website B. Dan moet die website wel belangrijk zijn.

Dit is in ieder geval wat Google ziet en hoe zij er over denken.

Maar dat is nog niet alles.

Je schrijft over koptelefoons met een bepaald doel: je wil zoveel mogelijk relevante informatie doorspelen aan je bezoekers. 

Verwijzen naar betrouwbare bronnen wordt door Google gezien als een kwaliteitssignaal. 

Je helpt je bezoekers immers aan betrouwbare en relevante informatie.

En zoals je weet zorgt relevantie i.c.m. betrouwbaarheid direct voor een hogere positie in Google!

Tot slot. #

Goed.

Je hebt veel tips gelezen waarmee je je website snel en eenvoudig hoger in Google krijgt.

Natuurlijk weet niemand hoe het ECHT achter de scherm werkt.

Maar de bovenstaande tips geven je een goede houvast waarmee je zorgt dat je een sterke, gebruiksvriendelijke en relevante website hebt.

Dat zou genoeg moeten zijn om snel hoger in Google te komen.

Cheers, Dennis

Hoger in Google? Download hier het 11-stappenplan en kom snel bovenaan in de zoekresultaten.

Hoger in Google komen met 39 SEO tips (2021 update)