Hoger in Google - #39 Bizar Goede SEO Tips (update 2018)

  • Dennis Adriaansen, 20 september 2018

Ben je op zoek naar manieren om hoger in Google te komen?

In dit artikel lees je 39 tips die bizar goed werken voor praktisch elke website.

Met deze tips krijg je jouw website hoger in Google: #

(Vergeet het artikel niet op te slaan voor latere referentie!)

  1. Schrijf actiegerichte content
    Je helpt je bezoekers, ze kunnen direct aan de slag en komen terug wanneer ze vragen hebben.
  2. Bepaal de juiste zoekwoorden
    De juiste bezoekers aanspreken is belangrijk. Onderzoek welke zoekwoorden het meest worden gebruikt.
  3. Meld je website aan bij Google Search Console
    Omdat dit het belangrijkste hulpmiddel is die zorgt dat je hoger in Google komt. De tool levert je ontelbaar veel informatie aan om je website te drastisch verbeteren.
  4. Schrijf "Attraction Content"
    Aantrekkelijke content trekt bezoekers naar je website.
  5. Schrijf "Authority content"
    Authority content laat zien dat je weet waar je over praat.
  6. Gebruik (zeer) korte zinnen
    Je bezoekers zijn haastig. Ze willen snel van A naar B. Zorg dat je zinnen snel te verwerken zijn.
  7. Gebruik signaalwoorden
    Ze geven aan dat er belangrijke informatie aan komt. Je bezoeker wordt zo gehooked en wil verder lezen.
  8. Verhoog de nieuwsgierigheid
    ATP (Average Time on Page) is een signaal voor Google RankBrain. Het helpt je hoger te komen in Google. Hoe langer een bezoeker blijft plakken, hoe interessant die je pagina vindt.
    Meer informatie
  9. Reduceer bouncepercentage
    Ook een onderdeel van RankBrain: Bezoekers die je pagina (te) snel verlaten lijken niet tevreden.
  10. Gebruik korte URL's
    Het zorgt dat je URL breder kan worden gebruikt.
  11. Neem het zoekwoord op in de URL
    Een korte URL moet wel een zoekwoord bevatten. Wanneer je URL een zoekwoord bevat scoort de pagina op zoektermen die gerelateerd zijn aan dat zoekwoord.
  12. Gebruik een .nl domeinnaam extensie in Nederland
    Google biedt in de Nederlandse versie van Google het liefst websites met een .nl extensie aan. Al zien we steeds vaker .be websites verschijnen in onze zoekresultaten.
  13. Gebruik een .com domeinnaam extensie
    .com websites komen vaker voor in de Nederlandse zoekresultaten. Vaker dan bijvoorbeeld .de, of .fr websites
  14. Stel de taal in op Nederlands
    Om zeker te zijn dat jouw Nederlandse content aan Nederlanders wordt getoond, stel je taal in op het Nederlands.
  15. Richt je website op één bepaald onderwerp
    Zoekwoorden zijn belangrijk. Maar in plaats van zoekwoord gericht te werken, kun je je website beter richten op een specifiek onderwerp.
  16. Neem je zoekwoorden op in je paginatitel
    Je paginatitel MOET je zoekwoord bevatten. Het liefst tussen de eerste drie woorden.
  17. Plaats de zoekwoorden in alle tussenkopjes (h1, h2, h3, h4, h5, h6)
    Wanneer je zoekwoord vaker terug komt in je tussenkoppen laat je aan Google zien dat jouw artikel diep op het onderwerp in gaat.
    Kwaliteit content dus, daar houdt Google van.
  18. Blijf kort bij je homepagina (belangrijke pagina's)
    Je website moet een goede structuur bevatten. De pagina's die binnen één klik van de homepagina af liggen worden als belangrijke pagina's gezien.
  19. Laat bezoekers reacties plaatsen
    Reacties zijn belangrijk door twee redenen. 1) Veel reacties betekent veel betrokkenheid. 2) In een reactie wordt je zoekwoord vaak herhaald.
  20. Maak een Google Bedrijfspagina aan
    Zeer belangrijk: Je krijgt een apart gedeelte in Google (de rechterkant) plus je bewijst Google dat er een valide business achter de website zit.
  21. Plaats je contactgegevens duidelijk op je website
    Contactgegevens zorgen voor transparantie en vertrouwen.
  22. Zorg voor een geweldig UX
    Bezoekers komen terug als je content goed is en als je website er strak uit ziet. Ze beschouwen de website als een prettige omgeving.
  23. Doe elke maand een ON-PAGE SEO check
    Wanneer je website groeit pas je geregeld zaken aan. Een on-page SEO check zorgt dat de noodzakelijke punten blijven bestaan en je niet per ongeluk keldert in de zoekresultaten.
  24. Plaats MEER dan 5 interne links
    Interne links werken als lijm tussen verschillende artikelen. Het versterkt elk artikel afzonderlijk én je website als geheeld.
  25. Vul alle ALT-tags van afbeeldingen in
    ALT-tags geven meer informatie over de afbeelding op je pagina. Zijn deze relevant voor je content, dan verbetert het de algehele kwaliteit van je pagina.
  26. Gebruik een SSL certificaat
    Noodzakelijk: een beveiligde verbinding. Google houdt bezoekers weg van onbeveiligde websites.
  27. Optimaliseer alle afbeeldingen (snelle laadtijd)
    Als je website traag is verlaagt dit de kwaliteit van je website.
  28. Laat andere websites naar jou linken
    Linkbuilding is belangrijk. Het zorgt voor autoriteit. Linkjes vanaf externe websites laten zien dat ze jouw website waarderen.
  29. Gebruik Schema.org meta tags
    Bij goed gebruik kun je in de Rich Results van Google komen. Deze rijke resultaten verhogen de CTR van je website omdat je wordt weergegeven op een bijzondere plek in de zoekresultaten.
  30. Verhoog de Click Through Rate
    Wanneer jouw website 5 keer vaker wordt aangeklikt dat de website boven jou, dan moet jouw titel pakkender, boeiender en vooral beter zijn. Google plaatst je in dit geval omhoog.
  31. Verzamel e-mailadressen van bezoekers
    Zo kunt je ze na het eerste bezoek een e-mail sturen met nieuwe artikelen. Je bouwt zo aan je relatie met je bezoekers.
  32. Bouw aan je eigen MERK
    Wanneer je genoeg bouwt aan de relatie met je bezoeker bouw je vanzelf een merk op. Bezoekers associëren jouw merk met de informatie die je levert. Help je ze keer op keer op weg, dan zullen ze op den duur bij jou aankloppen wanneer ze je nodig hebben.
  33. Focus op local SEO
    Hoe versla je de grootste website van Nederland? Door je doelgroep te verkleinen naar de mensen in jouw buurt. Google maakt local SEO steeds belangrijker.
  34. Geef ze alle informatie die ze nodig hebben (zodat niet ze niet terug naar Google gaan)
    Pogosticking is een fenomeen dat bezoekers je pagina verlaten en naar de website gaan die onder jou staat in de zoekresultaten. Voorkom dit door ze alles te geven waarnaar ze op zoek zijn.
  35. Gebruik lijstjes in je content
    Lijstjes worden makkelijker door ons brein verwerkt. Ze lezen snel weg en bezoekers worden er blij van. Maak content toegankelijk met een Unordered List <UL> of Ordered List <OL>
  36. Stuur een sitemap.xml bestand naar Google (search console)
    Het is een blueprint voor Google. Ze zien zo welke pagina's ze moeten bekijken en indexeren. Help Google waar je kunt en stuur elke maand een nieuwe sitemap op.
  37. Neem een FAQ pagina op
    Het beantwoord vragen die bezoekers in het verleden hadden. Het antwoord direct toekomstige vragen wat de kwaliteit van je website enorm verhoogt.
  38. Optimaliseer je website voor VOICE SEARCH
    Voice Search zit enorm in de lift. Mensen spreken hun bericht liever in, dan dat ze het uit typen. Zorg dat je teksten vragen beantwoorden als "Hoe vervang ik mijn autoband."
  39. Voorkom pop-ups, pop-overs en vervelende advertenties
    Pop ups zijn irritant en verlagen de kwaliteit van je website.

Benieuwd naar meer methoden om je website hoger in Google te krijgen? Lees verder: Zo maak je je website beter vindbaar op Google »

Vergeet het artikel niet te delen, het helpt andere om ook hun website beter te laten ranken!

Hoger in Google? Download hier het 11-stappenplan en kom snel bovenaan in de zoekresultaten.