SEO
/
De Google Index

De Google Index

Indexeren

De crawlers van Google verwerken elke pagina die wordt gecrawld om de inhoud van de pagina te begrijpen. Dit omvat de teksten, afbeeldingen en andere media op je site. Googlebot kan bijna alle soorten "content" indexeren. Houd er wel rekening mee dat Google tekst nog altijd het best begrijpt.

Ergens tussen crawlen en indexeren bepaalt Google of een pagina een unieke pagina of een duplicaat is van een andere pagina op het internet. Als de pagina als een duplicaat wordt beschouwd, wordt deze veel minder vaak gecrawld en is de kans groot dat de pagina niet wordt weergegeven in de zoekresultaten.

De betekenis van indexeren

De gegevens binnen de Google-index bepalen welke zoekresultaten en in welke volgorde deze worden weergegeven in de zoekmachine. Google past een tal van algoritmes toe op de beschikbare informatie en meten de frequentie van verschillende factoren onder verschillende omstandigheden, welke factoren met elkaar verband houden enzovoort. De index omvat niet alleen de URL's, maar alle inhoud, inclusief teksten, afbeeldingen, video's en in principe alles binnen de HTML-code van de website.

De informatie die uit deze analyse wordt verkregen, vloeit terug naar het algoritme van Google om een ​​nieuwe beoordeling op te stellen. De nieuwe beoordeling wordt gebruikt om te hoe relevant de informatie is, voor welke type gebruikers de informatie nuttig kan zijn en bij welke zoekopdrachten de informatie weergegeven gaat worden.

Verbeter uw indexering

Er zijn veel technieken om het indexeren van je pagina's te verbeteren:

Resultaten weergeven

Wanneer een gebruiker een zoekopdracht invoert, zoeken een bizar aantal computer tergelijkertijd binnen de Google-index naar overeenkomende pagina's. Vervolgens ordenen ze de resultaten op relevantie en serveert deze de resultaten aan de gebruiker. Relevantie wordt bepaald door meer dan 300 factoren, die dagelijks worden verbeterd / aangepast.

list