w Interne links | Start en Groei
Bovenaan in Google?
menu
SEO
/
Interne links

Interne links

Interne links verbinden de inhoud op je pagina's. Ze vertellen Google meer over de structuur van je website. Aan de hand van de interne links op je pagina stelt Google een hiërarchie om te bepalen wat waarschijnlijk de belangrijkste pagina's op je website zijn. Het correct toepassen van interne links kan een groot verschil maken in de vindbaarheid van je website.

Wat zijn interne links?

Een interne link is een link van de ene pagina op je website naar een andere pagina op je website. Google en zoekmachines zoals Google gebruiken de links om de inhoud op uw website te vinden en te begrijpen. Je bezoekers gebruiken links om door de site te navigeren en de inhoud te vinden die ze willen vinden. Zoekmachines gebruiken ook links om door je site te navigeren en je website op te slaan in de Google-Index.

Er zijn verschillende soorten interne links. Naast links op je homepage, in het menu, of onderaan in de footer kun je ook links binnen de teksten van je website opnemen. We noemen deze links contextuele links. Contextuele links verwijzen je bezoekers naar relevante en gerelateerde inhoud. Deze manier van intern linken vertelt Google dat er op je pagina's veel specifieke informatie te vinden is over een bepaald onderwerp. Dit zorgt dat Google weet dat ze jouw website moeten aanbevelen zodra iemand naar deze specifieke informatie zoekt.

Interne links versus externe links

Elke website bestaat uit interne en externe links. Interne links verbinden pagina's en berichten op je website, externe links verbinden je pagina's met andere websites op het internet. Wil je meer weten over het vergaren van inkomende links? Of hoe je het best externe links kunt inzetten? Verdiep je dan eens in Linkbuilding.

Waarom zijn interne links belangrijk?

Interne links zijn iets waar je als site-eigenaar controle over hebt. Met de juiste interne links leidt je Google naar je belangrijkste pagina's. Google volgt links om content op websites te ontdekken en deze content te rangschikken in de zoekresultaten. Als een bericht of pagina veel links krijgt, is dit een signaal voor Google dat het een essentieel of waardevol artikel is. Dit geldt zowel voor interne als externe links.

list