w
De eerste paar pagina's van Google zijn de beste billboardruimte ter wereld. Als het gaat om bereik en organische ROI, kan geen ander marketingkanaal het vergelijken.
Toch investeertslechts 17% van de kleine bedrijven in zoekmachineoptimalisatie (SEO)volgens een recent rapport. Wat geeft?
SEO is de bewezen manier om bezoekers voor uw bedrijf te genereren. Ter herinnering, SEO is de technische en creatieve processen die de zichtbaarheid van uw website voor zoekmachines verbeteren.
In theorie concurreert elk online bedrijf om de zoekwoorden in hun branche en een toppositie op de resultatenpagina's van zoekmachines (SERP's).
SEO is echter geen toeval. Het vereist speciale aandacht voor trefwoorden, inhoud, backlinks en webdesign.
Weet je nog dat 83% van de bedrijven geen SEO nastreeft? Uw kleine bedrijf kan de zoekrangschikking omhoogschieten met een beetje onderzoek, geduld en webinhoud van hoge kwaliteit.
Hier is een beginnershandleiding in 5 stappen om gevonden te worden, verkeer te genereren en leads te genereren met SEO:
Wat is uw doelmarkt? Wie is uw doelgroep? Welke taal gebruiken ze om naar uw product of dienst te zoeken? Een effectieve SEO-strategie is geworteld in de behoeften en wensen van de klant.
Stel dat u lederen meubels verkoopt. Om de meest gekwalificeerde leads te genereren, moeten uw zoekwoorden specifieker zijn dan 'lederen meubels'. Stel vast of mensen zoeken naar 'leren fauteuils', 'leren fauteuils' of misschien 'lederen meubelsets'.
Stel vervolgens een lijst op met de meest waarschijnlijke zoektermen. Onderzoek indien nodig uw klantenbestand.
Concurrentieonderzoek zal ook duidelijk maken welke zoektermen het meest relevant zijn. Met tools zoals SEMRush en KeywordSpy kunt u de zoekwoordrangschikkingen van andere bedrijven bekijken. Dit geeft u een idee van welke zoekwoorden u kunt concurreren en hoe u uw SEO-strategie het beste in de markt kunt positioneren.
Trefwoordonderzoek en -analyse is van cruciaal belang voor het identificeren van uw lijst met trefwoorden en woordgroepen. Dit omvat de long-tail-zoekwoorden - zoals "leren sectionele bank" - die de meest geïnteresseerde en gekwalificeerde leads zullen genereren.
U kunt Google Keyword Planner gebruiken om de zoekrangschikking van trefwoorden, woordgroepen, meervoudsvormen, enkelvoud en spelfouten te bekijken. Onthoud dat het uw doel is om de exacte taal die wordt gebruikt te repliceren, zelfs als deze onjuist is.
Hieronder zien we de meest relevante zoekresultaten voor "lederen meubels" in de Zoekwoordplanner, gesorteerd op uitgave en zoekvolume.
Stel een lijst samen met de meest relevante en frequente zoekopdrachten die passen bij uw aanbod. Hoe verhouden deze zich tot de zoektermen die u in uw concurrentenonderzoek heeft ontdekt? Probeer eventuele dekkingstekorten in zoekwoorden of woordgroepen te benutten, aangezien dit u de gemakkelijkste manier biedt om te scoren met uw SEO-inhoudsstrategie.
Investeren in hoogwaardige website-inhoud is cruciaal voor SEO-succes. Om SEO te laten functioneren, heeft het trefwoorden nodig om door te zoeken. Inhoud is wat deze zoekwoorden levert.
Inhoud is een zogenaamde "on-page" of "paginaniveau" factor. Het is ook een van devan Google drie belangrijkste rangschikkingsfactoren.
SEO-geoptimaliseerde inhoud is:
Off-page SEO zorgt ervoor dat uw zoekwoordonderzoek en het maken van inhoud niet verloren gaan. Trefwoorden en inhoud zijn nutteloos zonder webverkeer om ze relevant te maken.
Off-page SEO omvat het promoten van uw inhoud op verschillende "off-page" platforms.
Dit zal helpen om uw siteverkeer te vergroten en waardevolle backlinks te verzamelen. Houd er rekening mee dat de nummer 1 rangschikkingsfactor van Google backlinks is. Je krijgt een serieuze SEO-boost als een van deze geloofwaardige sites naar jou linkt.
Hier zijn enkele manieren om uw SERP-positie te verbeteren met backlinks, uw domeinautoriteit (DA) te verbeteren en verkeer te stimuleren met off-page SEO.
SEO is altijd in beweging, dus u moet regelmatig de impact van uw SEO-strategie beoordelen. Dit betekent het analyseren van uw webverkeer, de individuele prestaties van zoekwoorden en uw positie in zoekmachines.
Houdt u gelijke tred met uw doelen voor webverkeer, zoekpositie of conversies? Gebruik de basislijn van voordat u uw SEO-strategie implementeert en controleer vervolgens elke week de resultaten.
Met tools zoals RankTrackrsiteposities en Moz kunt uper locatie bijhouden, uw concurrenten volgen en in kaart brengen voor SEO-succes.
SEO-succes kan niet van de ene op de andere dag worden bereikt. Om effectief te zijn, vereist een SEO-strategie zowel een initiële investering als een voortdurende inspanning. Om de zoekresultaten te beklimmen, investeer je tijd en aandacht in je on- en off-page SEO-elementen.
Woon snel eventuele SEO-updates bij, houd uw positie in de loop van de tijd bij en blijf uw strategie verfijnen. Indien effectief, zal de zichtbaarheid die u verkrijgt bij uw publiek zeer winstgevend zijn.